strona główna Wydarzenia Oleje Castrol Vecton do ciężarówek
2015-05-05, ostatnia aktualizacja 2015-05-05 15:37

Oleje Castrol Vecton do ciężarówek

Nowe oleje będą dostępne w opakowaniach 5, 20 i 208 litrów, a na zamówienie również 1000 litrów

Archiwum, Castrol

Nowe oleje będą dostępne w opakowaniach 5, 20 i 208 litrów, a na zamówienie również 1000 litrów

Castrol wprowadza nowe oleje do samochodów ciężarowych. Linia Vecton zastąpi dotychczas sprzedawane produkty Enduron i Tection Global.

W nowej ofercie znajdzie się osiem olejów w trzech lepkościach, w tym produkty niskopopiołowe do silników spełniających normę Euro 6 – wyposażonych w systemy wtórnej obróbki spalin. Zmiana oferty ma nastąpić na całym świecie. Castrol chce ujednolicić nazewnictwo, aby użytkownicy mogli kupować produkty o tej samej nazwie niezależnie od tego, dokąd zagnało ich zlecenie na przewóz.

W nowej linii olejów użyto technologii System5. Castrol twierdzi, że zmniejsza ona zużycie paliwa, zwiększa moc, wydłuża żywotność, zmniejsza zużycie oleju i wydłuża przebiegi między wymianami. Oleje Vecton utrzymują lepkość na niemal jednakowym poziomie, poprawiona została ich zdolność do rozpraszania sadzy, ochrona przeciwzużyciowa i odporność na korozję, ograniczono też ilość osadów gromadzących się na tłokach.

Szczegóły oferty Castrol Vecton

Syntetyczny Vecton Fuel Saver 5W-30 jest produkowany w dwóch wersjach: E6/E9 i E7. Ten pierwszy jest przeznaczony do silników Euro 5 i 6, wyposażonych w systemy wtórnej obróbki spalin, które wymagają olejów niskopopiołowych, drugi natomiast nadaje się do jednostek Euro 4 i 5, które nie są wyposażone w filtry DPF. Oleje Fuel Saver zmniejszają zużycie paliwa do 1% w porównaniu z silnikiem Euro 5 pracującym na nowoczesnym oleju 15W-40.

Castrol

Od lewej: Castrol Vecton 15W-40 CJ-4, Castrol Vecton Fuel Saver 5W-30 E6 E9, Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7

Vecton Long Drain 10W-40 jest przystosowany do wydłużonych przebiegów między wymianami. Do wyboru są dwa syntetyki: Vecton Long Drain 10W-40 LS i Vecton Long Drain 10W-40 E7. Pierwszy z nich jest niskopopiołowy i można go stosować nawet w najnowszych silnikach, drugi zaś sprawdzi się w jednostkach napędowych spełniających normy Euro 2, 3 i 4. Oba oleje są przystosowane do przebiegów między wymianami sięgającymi nawet 100 000 km.

Castrol

Zmiany w ofercie Castrola ogłoszono na konferencji prasowej, która odbyła się 29 kwietnia

Vecton 10W-40 to półsyntetyczny olej do ciężarówek, autobusów i samochodów dostawczych z silnikami Diesla, spełniających normę Euro 3 lub starszą. Ma aprobaty między innymi Renault RLD-2 i MAN M 3275-1. Drugi z olejów o tej lepkości jest przeznaczony do pojazdów, których silniki spełniają normę ACEA E9 i są wyposażone w systemy wtórnej obróbki spalin. Takie jednostki mogą pracować wyłącznie na oleju niskopopiołowym.

Wśród lepkości 15W-40 dostępne są Vecton 15W-40 (spełniający wymagania norm ACEA E7 i API CI-4) i 15W-40 CJ-4 – olej niskopopiołowy, przeznaczony do najnowszych samochodów europejskich i amerykańskich producentów, który spełnia wymogi norm ACEA E7/E9 oraz API CJ-4.

Castrol

Castrol przewiduje, że w najbliższych latach pojawi się wiele ciężarówek spełniających normy Euro 5 i 6. Wtedy najczęściej stosowaną lepkością oleju będzie 10W-40, a znacznie będzie rosło zapotrzebowanie na oleje 5W-30. Już teraz widać ten trend w wynikach sprzedaży.

Ceny nowych olejów na ogół będą takie same jak ich poprzedników. Ewentualne zmiany cenowe będą bardzo niewielkie – zapewnił Paweł Mastalerek, kierownik działu technicznego Castrol Polska.

Castrol

Na pytania dziennikarzy odpowiadali pracownicy firmy oraz Grzegorz Kądziela (drugi z prawej), właściciel warsztatu dla ciężarówek

Opracowanie nowej linii olejów zajęło kilka lat. Przeprowadzono 20 tys. testów laboratoryjnych i 200 testów silnikowych. Silniki przepracowały 36,5 tys. godzin (ponad 4 lata), a podczas testów drogowych przejechano 1,2 mln km. Testowane produkty spełniają wymagania API i ACEA w zakresie ochrony przed zużyciem, przekraczając niektóre wymogi tych norm nawet o 40%.

Castrol

Jednym z prowadzących był Paweł Mastalerek, kierownik działu technicznego Castrol Polska


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2