strona główna Motoryzacja dziś Europejskie Centrum Logistyki i Rozwoju ILS
2017-05-19, ostatnia aktualizacja 2017-05-19 16:06

Europejskie Centrum Logistyki i Rozwoju ILS

Europejskie Centrum Logistyki i Rozwoju ILS w Zakroczymiu prezentuje się imponująco

Inter Cars

Europejskie Centrum Logistyki i Rozwoju ILS w Zakroczymiu prezentuje się imponująco

Ta nowa inwestycja grupy Inter Cars jest obecnie najnowocześniejsza i największa w całej europejskiej branży motoryzacyjnej. Uroczyste jej otwarcie z udziałem 2,5 tys. osób nastąpiło 13 maja 2017 roku w Zakroczymiu.

Spółka ILS jest głównym operatorem logistycznym firmy Inter Cars. Jej zakroczymskie centrum obsługuje duże magazyny pośrednie w kilkunastu krajach Europy, w tym również w Polsce, gdzie współpracować będzie z kilkoma wielkimi magazynami regionalnymi. Obiekty te są zlokalizowane między innymi w: Rydze (Łotwa) oraz Brasovie (Rumunia), Czosnowie (północne okolice Warszawy), Kajetanach (południe Warszawy), Komornikach k.Poznania, Wrocławiu i Sosnowcu. Produkty dostarczane z różnych stron świata do Zakroczymia stąd właśnie kierowane będą przez spójną, choć wielostopniową sieć dystrybucyjną aż do końcowych odbiorców, czyli niezależnych motoryzacyjnych warsztatów, serwisów i sklepów. Organizacja tych dostaw podporządkowana jest generalnej zasadzie: każde zamówienie złożone w Polsce przez filię Inter Cars do godz. 18.00 jest realizowane najpóźniej następnego dnia do godz. 6.00.

Istotne znaczenie dla sprawnej realizacji zadań logistycznych ma fakt, iż Europejskie Centrum Logistyczne ILS w Zakroczymiu położone jest w odległości 5 km od trasy S7 Warszawa – Gdańsk oraz 3 km w linii prostej od lotniska w Modlinie, a dostawy i wysyłki korzystać będą z transportu drogowego.

Nowy obiekt

Cały teren inwestycyjny Europejskiego Centrum Logistyki i Rozwoju ILS zajmuje 15 ha. Z tego 40 tys. m kw. zajmuje łączna powierzchnia magazynowa, na którą składają się obecnie 3 hale. Główna, zbudowana od podstaw, ma 30 tys. m kw. i znajduje się w niej 14 tys. m kw. 4-poziomowej zabudowy regałowej. Dwie mniejsze hale, o powierzchni po 5 tys. m kw. każda, powstały w zaadaptowanych na ten cel, już wcześniej istniejących budynkach. W jednej z nich magazynowe są opony w maksymalnej ilości 80 tys. sztuk, a w drugiej hali produkty płynne.

Najważniejszą częścią inwestycji jest zainstalowany w głównej hali system przenośników o długości 11 km. To one realizują samoczynnie sortowanie towarów z oddzielnych stacji dostaw i zwrotów. Z taśmociągów sorter (tzw. crossbelt sorter) mechanicznie rozdziela opakowania towarów przeznaczone dla poszczególnych odbiorców przesuwając je na liczne transportery poprzeczne odpowiadające określonym kierunkom wysyłki.

Częścią mechaniczną systemu odpowiednio steruje precyzyjna elektronika, efekt ogromnej pracy rzeszy programistów. Dzięki niej praktycznie do zera zminimalizowane jest ryzyko pomyłek, gdyż crossbelt sorter zapewnia aż 99,9% trafności prawidłowego sortowania produktów. W ciągu godziny może posortować nawet 30 tys. sztuk towarów kierowanych jednocześnie do nawet 720 klientów.

Z urządzeniem tym współpracuje tzw. shoe-sorter zapewniający wysoką wydajność oraz dokładność sortowania wielu rodzajów produktów. Jego powierzchnia nośna wykonana jest z tłoczonych profili aluminiowych, a cała konstrukcja skutecznie zapobiega przypadkowemu blokowaniu się potoku towarów lub ich spadaniu z przenośnika. Elementy ślizgowe przesuwają się wzdłuż profili nośnych, zmieniając delikatnie kierunek transportowanych produktów w stronę pochylni prowadzącej do punktu odbioru. Liczba zastosowanych elementów ślizgowych zależy od długości sortowanych opakowań. Sorter może maksymalnie wyekspediować nawet 2,5 tys. paczek w ciągu godziny, dzieląc je na 50 różnych kierunków wysyłki (np. na 50 różnych tras do magazynów filialnych).

Dzięki zastosowaniu sorterów ILS będzie w stanie rozdysponować nawet do 500 tys. sztuk towaru oraz wysłać 60 tys. paczek w ciągu 24 godzin. Umieszczenie w zabudowie regałowej nowoczesnego, automatycznego systemu tzw. tryskaczy sprawia, że magazyn jest dobrze chroniony przed ewentualnym pożarem.

Uroczystość otwarcia

Zorganizowano ją bardzo atrakcyjnie i elegancko, rezygnując niemal całkowicie z typowych w takich okolicznościach oficjalnych ceremonii. Na wieczornym spotkaniu w namiotowej hali powitał gości w imieniu gospodarzy Radosław Grześkowiak, prezes zarządu Inter Cars Marketing Services. Następnie Wojciech Aleksandrowicz, prezes zarządu ILS sp. z o.o., przedstawił krótko historię powstania centrum zainicjowaną przez Krzysztofa Oleksowicza, założyciela i byłego prezesa zarządu Inter Cars. Nie zabrakło przy tym szczególnie serdecznych podziękowań dla wielu innych osób i firm zaangażowanych w realizację tego projektu.

Potem goście w swobodnie formowanych grupach obejrzeli techniczne innowacje otwieranego obiektu pod opieką kompetentnych przewodników i powrócili na część artystyczno-rozrywkową imprezy zatytułowaną "Biesiada bez Granic". Znakomicie przygotował ją i poprowadził Krzysztof Tyniec. Błyskotliwe aranżacje europejskich i amerykańskich przebojów zaprezentowała w niej Orkiestra Zbigniewa Górnego, której towarzyszyli tacy artyści, jak m.in. Rudi Schubert, Elżbieta Zającówna, Władysław Grzywna, Grupa VOX i Kwartet Rampa. Gwiazdą wieczoru była Małgorzata Ostrowska występująca w swym znanym, lecz całkowicie na nowo opracowanym repertuarze.

Wieczór zakończyły tłumne tańce publiczności wykonywane przy muzyce zespołu Young Band.

Dużym powodzeniem cieszyły się też stoły wręcz uginające się od wspaniałych potraw, zakąsek i napojów.

O technicznym zaawansowaniu tego nowego obiektu świadczą efektowne systemy mechaniczne i niewidoczna na zdjęciu elektronika

Goście inauguracyjnego spotkania mieli możliwość zwiedzenia całego magazynowego kompleksu bez żadnych tajemnic

Zsunięcie w odpowiednim miejscu paczki z taśmociągu rozpoczyna jej bezbłędną drogę do oczekującego klienta

Magazynowe regały chronione są przed podstępnym pożarem przez automatyczny system gaśniczy

Taśmociąg systemu crossbelt sorter ma długość 11 km i tworzy zamkniętą pętlę

Bardzo szybki shoe-sorter jest zdolny wyekspediować 2,5 tys. paczek na godzinę w 50 różnych kierunkach

Muzyka solowa i zespołowa współbrzmiała ze znakomitą orkiestrą i atrakcyjną choreografią

Estradowe występy artystów były przez publiczność przyjmowane entuzjastycznie



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane