strona główna Aktualności Nowa koncepcja koła
2017-09-25, ostatnia aktualizacja 2017-09-25 06:00

Nowa koncepcja koła

Fot. Continental

Fot. Continental

Firma Continental przedstawiła nową koncepcję koła zintegrowanego z hamulcami.

Koło New Wheel Concept powstało z myślą o zwiększeniu skuteczności hamowania przy jednoczesnym zmniejszeniu masy oraz poprawieniu chłodzenia w małych i średnich samochodach z napędem elektrycznym.

Podstawą New Wheel Concept jest połączenie elementów układu hamulcowego z felgą złożoną z kilku segmentów. Koło koncepcyjne Continentala składa się z dwóch części: zewnętrznego pierścienia (do którego przymocowano połączony z osią gwiaździsty, pięcioramienny element nośny pełniący rolę szprych) i przekręconej bezpośrednio do niego tarczy hamulcowej. Tarcza hamulcowa nie jest jednak klasycznym dyskiem. Zacisk hamulcowy mocowany do piasty nie obejmuje tarczy hamulcowej na obwodzie, ale od wewnątrz. Pozwoliło to na zwiększenie średnicy tarczy, co przełożyło się na większą skuteczność hamowania przy użyciu niewielkiej siły i szybsze zatrzymanie pojazdu.

W konstrukcji New Wheel Concept wykorzystano specjalny stop aluminiowy. Aluminium jest lekkie i skutecznie odprowadza ciepło (dzięki temu rozgrzane tarcze hamulcowe szybciej stygną, obniżając ryzyko ich przegrzania). Zastosowany stop jest także niezwykle wytrzymały. Wyniki wstępnych testów praktycznych Continentala pokazały, że w przeciwieństwie do tarcz żeliwnych, tarcza New Wheel Concept nie ulega zużyciu i korozji. Zaletą tej konstrukcji są też niższe koszty eksploatacji: zużycie elementów układu hamulcowego ogranicza się do samych klocków. Poza tym ewentualna wymiana kół czy tarcz będzie przebiegać łatwiej.

Nowe koncepcyjne koło Continentala zostało oficjalnie zaprezentowane na targach IAA Cars w dniach 14–24 września we Frankfurcie nad Menem.


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2