strona główna Aktualności 10 lat Bosch eBike Systems
2019-08-23, ostatnia aktualizacja 2019-08-23 10:33

10 lat Bosch eBike Systems

Fot. Bosch

Fot. Bosch

Dział rowerów elektrycznych eBike Systems został założony w 2009 roku jako startup w ramach Grupy Bosch. Jego rozwój był możliwy dzięki uzyskaniu wsparcia koncernu i przy  wykorzystaniu technologii akumulatorów z bezprzewodowych elektronarzędzi, a także silników elektrycznych, elektroniki i czujników wykorzystywanych w sektorze motoryzacyjnym.

„10 lat temu zaczęliśmy od garstki pracowników, którzy wierzyli w rowery z napędem elektrycznym, podchodząc do rozwoju projektu z entuzjazmem i dużym osobistym zaangażowaniem. Niemniej nikt z nas nie spodziewał się, że z tego rozwinie się historia sukcesu” – mówi Claus Fleischer, prezes Bosch eBike Systems.

Po starcie w Europie firma w 2014 roku otworzyła własne oddziały w Ameryce Północnej i Azji. Od 2017 roku działa również na rynku japońskim. Obecnie Bosch eBike Systems jest jednym z wiodących producentów napędów do e-rowerów w segmencie premium. Ponad 70 znanych marek rowerów zaufało produktom „epowered by Bosch”.

Kamienie milowe innowacji

Pierwszy system napędowy eBike od Boscha miał premierę na targach rowerowych Eurobike w 2010 roku i wszedł do produkcji w lutym 2011 roku. Dwa lata później uruchomiono jednostki napędowe Active Line i Performance Line, specjalnie opracowane do jazd po mieście. Rozwój ten był kontynuowany w 2015 roku – Bosch eBike Systems stworzył wówczas mocny napęd Performance Line CX , aby spełnić sportowe ambicje rowerzystów.

W 2014 roku na rynek został wprowadzony Nyon – pierwszy w branży rowerowej komputer pokładowy typu „wszystko w jednym”, który był podłączony do sieci. W połączeniu z portalem internetowym i aplikacją łączy on sterowanie rowerem, nawigację, trenera fitness oraz dostęp do świata online. Przejęcie COBI.Bike w 2017 roku poszerzyło portfolio produktów i usług połączonych z siecią poprzez dodanie rozwiązań opartych na smartfonach. Wyposażenie e-rowerów w układ ABS w 2018 roku po raz kolejny potwierdziło, że jazda na rowerze elektrycznym może być jeszcze bezpieczniejsza dzięki systemom elektronicznym.

W roku 2020 pojawią się dalsze nowości: rowerzyści zostaną lepiej przygotowani do uprawiania sportów dzięki nowemu Performance Line, które charakteryzuje się bardzo naturalnymi wrażeniami z jazdy. Nowa seria Performance Line CX jest lekka, kompaktowa, a jednocześnie niezwykle mocna – umożliwia dynamiczne uprawianie kolarstwa górskiego na szlakach. Nowe Cargo Line to mocny i wydajny układ napędowy, który został specjalnie zaprojektowany dla rowerów transportowych. Serie Cargo Line i Performance Line są również dostępne jako wersje Speed dla prędkości do 45 km/h. Maksymalny zasięg i różnicę pokonywanych wysokości  zapewnia nowy PowerTube 625, który wraz z nowym Power-Tube 400 rozszerza portfolio zintegrowanych akumulatorów.

Spojrzenie w przyszłość

„Naszym celem na przyszłość jest pozostanie jednym z animatorów rynku poprzez opracowywanie innowacyjnych rozwiązań w zakresie mobilności rowerowej oraz inspirowanie ludzi. Jesteśmy przekonani, że e-rower stanowi znaczącą odpowiedź na megatrendy, takie jak urbanizacja, łączność sieciowa, mobilność i ochrona klimatu. W tym celu staramy się nadal wnosić wkład wpionierskie produkty i usługi związane z tematem Connected Biking”– mówi Claus Fleischer.

Aby dalej odgrywać znaczącą rolę w mobilności rowerowej i promować dalszy rozwój, Grupa Bosch przekształci od 1 stycznia 2020 roku dotychczasowy dział Bosch eBike Systems w niezależne przedsiębiorstwo. Do tej pory Bosch eBike Systems był częścią segmentu Automotive Electronics. W oparciu o swój model biznesowy z naciskiem na rynek rowerowy, Bosch eBike Systems będzie w stanie bardziej elastycznie reagować na specyficzne wymagania branży rowerowej w przyszłości.


 

Wasi dostawcy

Polecane


ver. 2023#2