strona główna Aktualności Toyotą na biegun południowy
2020-02-10, ostatnia aktualizacja 2020-02-10 12:51

Toyotą na biegun południowy

Fot. Arctic Trucks

Fot. Arctic Trucks

Ekspedycja Arctic Trucks dotarła do tzw. Bieguna Niedostępności na Antarktydzie, na którym panuje najniższa średnia temperatura na Ziemi: minus 58,2°C.

Wyprawa była możliwa dzięki specjalnie przygotowanym pojazdom Toyota Hiluxom w wersji 4x4 i 6x6. Podróż rozpoczęła się w Punta Arenas w Chile 3 stycznia i zakończyła w Cape Town w RPA pod koniec stycznia. W drogę wybrali się Hlynur Sigur?sson i Ei?ur Smári Valsson z Arctic Trucks, do których dołączyła jedna podróżniczka i dwóch podróżników z Rosji. Jest to pierwsza załoga, która przeprawiła się przez Antarktydę z Lodowca Szelfowego Ronne na Lodowiec Szelfowy Fimbul przez Biegun Południowy. Biegun Niedostępności został dodany do trasy jako dodatkowe osiągnięcie. Była to już druga wyprawa zespołu Arctic Trucks do Antarktycznego Bieguna Niedostępności. Poprzednim razem załoga islandzkiej firmy tuningowej dotarła tam w styczniu 2011 roku.

W tegorocznej ekspedycji wziął udział sześciokołowy model Hilux z napędem na wszystkie koła. Zastosowano w nim 44-calowe koła Dick Cepec i opony AT/Nokian. Ten samochód pokonał na Antarktydzie już dziesiątki tysięcy kilometrów w wyprawach naukowych i przygodowych. Zanim wyruszył do Bieguna Niedostępności, już 10 razy zatrzymywał się na Biegunie Południowym w drodze między Lodowcem Rossa a Lodowcem Ronne. Drugi samochód to najnowszy model Hiluxa we flocie Arctic Trucks, wyposażony w nowe, dostosowane do jazdy po śniegu i lodzie opony AT/Nokian.

Obecnie na Antarktydzie pracuje 27 samochodów opracowanych przez Arctic Trucks. Cztery z nich należą do firmy, zaś pozostałe zostały kupione przez stacje badawcze i inne zespoły z różnych krajów. Samochody Arctic Trucks wielokrotnie udowodniły swoją odporność na antarktyczne warunki, zdolność do szybkiej jazdy po śniegu i lodzie oraz oszczędności paliwa.

Hilux 8. generacji to trwały, odporny na uszkodzenia i niezawodny pikap, zbudowany na nowej, wzmocnionej ramie. Został on opracowany zarówno z myślą o ciężkiej pracy w trudnych warunkach, jak i o jeździe rekreacyjnej. Pojazd ma sztywną konstrukcję, wzmocnienia zawieszenia i bagażnika oraz systemy elektronicznego wsparcia podczas jazdy w terenie, komfortową 5-miejscową kabinę w standardzie współczesnych SUV-ów oraz nowoczesne systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense.

Opisywane auto ma długość 5330 mm, szerokość 1855 mm i rozstaw osi 3085 mm. Przedział ładunkowy ma wymiary 1555 mm na 1540 mm i ładowność co najmniej 1000 kg. Samochód może ciągnąć przyczepę o masie do 3,2 tony. Pod maską pracuje 2,4-litrowy silnik z serii Global Diesel o mocy 150 KM i 400 Nm momentu obrotowego w zakresie 1600–2000 obr./min., w konfiguracji z 6-stopniową, manualną lub automatyczną skrzynią biegów, z napędem na przednią oś lub wszystkie koła.

Tagi

Toyota Hilux 


 

Wasi dostawcy

Polecane


ver. 2023#2