strona główna Aktualności Nowe technologie w pojazdach użytkowych
2020-10-08, ostatnia aktualizacja 2020-10-08 09:40

Nowe technologie w pojazdach użytkowych

Fot. ZF

Fot. ZF

Dzięki niedawnemu przejęciu firmy WABCO koncern ZF przyspiesza prace nad inteligentnymi systemami do pojazdów użytkowych.

Obejmuje to między innymi pierwszą autonomiczną funkcję sprzęgania naczepy oraz energooszczędny zestaw samochodowy z przyczepą.

UE wymaga ograniczenia emisji CO2 przez nowe pojazdy użytkowe o 15 procent do 2025 r., a do 2030 r. o 30 procent. Od 2022 r. pojawią się nowe zasady homologacji systemów wspomagania kierowcy, a od 2024 r. nowe warunki rejestracji pojazdów, obejmujące zaawansowane systemy ostrzegania o martwych punktach.

ZF przyspiesza również program elektryfikacji pojazdów użytkowych. Oś elektryczna ZF AxTrax AVE jest dostępna już od kilku lat. W tym roku koncern uruchomi seryjną produkcję centralnego elektrycznego napędu CeTrax. Do 2023 r. powstanie modułowy zestaw elektrycznego napędu, przeznaczony do autobusów i samochodów ciężarowych o masie do 44 ton. Podobnie jak w przypadku innych systemów elektrycznych ZF, będzie on technologią otwartą, co oznacza, że może być połączony na przykład z akumulatorem lub ogniwem paliwowym.

Koncern zajmuje się elektryfikacją przyczep z systemem eTrailer. Naczepa ta, ze zintegrowanym silnikiem elektrycznym, może przekształcić tradycyjną ciężarówkę, z którą jest połączona, w pojazd hybrydowy, który zużywa do 16 procent mniej paliwa.

Nowe technologie to m.in. w pełni zautomatyzowany asystent sprzęgania, który umożliwia samochodom ciężarowym samodzielne odnalezienie przydzielonej im naczepy i jej automatyczne przyłączenie. Zaprezentowano również kolejną innowację, Advanced Reversing Assist, czyli ulepszoną funkcję asystenta cofania dla ciężarówek.

Firma ZF pracuje też nad systemami łączności z pojazdami, aby lepiej obsługiwać sektor flot pojazdów użytkowych.

Tagi

ZF 


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2