strona główna Wydarzenia Kampania społeczna "Zimowy pit-stop"
2012-11-22, ostatnia aktualizacja 2012-11-22 09:38

Kampania społeczna "Zimowy pit-stop"

Zły stan techniczny samochodów i innych pojazdów stale jest wymieniany jako jedna z najczęstszych przyczyn wypadków drogowych w Polsce. Coraz częściej słyszy się też o nierzetelnym wykonywaniu badań technicznych samochodów bądź przypadkach potwierdzenia wykonania przeglądu technicznego w dowodzie rejestracyjnym bez faktycznego wykonania kontroli technicznej.

Spółka Moto-Profil, właściciel marki ProfiAuto, chce uzmysłowić kierowcom znaczenie kontroli podzespołów aut oraz skłonić ich do przeprowadzania regularnych i zgodnych z prawem przeglądów stanu technicznego samochodów. Takie działania mają przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach.

Zorganizowana przez ProfiAuto kampania "Zimowy pit-stop" zostanie poprzedzona ogólnopolskim badaniem przeprowadzonym wśród diagnostów samochodowych. Ma ono określić stan wiedzy polskich kierowców w zakresie badań technicznych pojazdów. Sama kampania rozpocznie się od konferencji prasowej zaplanowanej na 11 grudnia w warszawskim hotelu Marriott. Inicjatorzy akcji zaprezentują wówczas wyniki przeprowadzonego badania i przedstawią założenia kampanii oraz towarzyszące jej działania. Ogłoszony zostanie także konkurs związany z "Zimowym pit-stopem".

Po zakończeniu konferencji prasowej jej uczestnicy zostaną zaproszeni na główne wydarzenie towarzyszące kampanii: w centrum Warszawy, w specjalnie zorganizowanym punkcie o charakterze pit-stopu mechanicy ProfiAuto będą badać losowo wybrane samochody. Specjaliści zwrócą przede wszystkim uwagę na te części pojazdów, które w największym stopniu wpływają na bezpieczeństwo podróży. Kierowcy kontrolowanych pojazdów oraz inni uczestnicy ruchu drogowego otrzymają ulotki zawierające porady dotyczące sprawdzania stanu technicznego pojazdów.

Dla potrzeb akcji "Zimowy pit-stop" powstanie specjalny profil w serwisie Facebook oraz poświęcona kampanii strona internetowa. Organizatorzy przeprowadzą konkurs na temat związku bezpieczeństwa jazdy ze stanem technicznym samochodu.

W miarę rozwoju akcji w największych polskich miastach pojawią się kolejne pit-stopy, w których będą rozdawane ulotki, a mechanicy przeprowadzą badania losowo wybranych samochodów.

Kampanię objęła patronatem Polska Izba Motoryzacji oraz Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów. Do grona partnerów organizatorzy zaprosili Komendę Główną Policji, Główny Inspektorat Transportu Drogowego oraz instytucje i stowarzyszenia związane z polską branżą motoryzacyjną. Jednym z patronów medialnych "Zimowego pit-stopu" został również magazyn "Autonaprawa".

Ambasadorką akcji jest Natalia Siwiec.



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane