Możliwość zastosowania dwóch prędkości testowych oraz maksymalny dopuszczalny nacisk 18 t dla wersji Brake 7000 powoduje, że urządzenie można wykorzystywać do badania wszystkich typów pojazdów. Tester mierzy następujące parametry:
Na podstawie zmierzonych sił hamowania system wyznacza wartość wskaźnika skuteczności hamowania w odniesieniu do dopuszczalnej masy całkowitej. Parametr ten określa skuteczność działania układu hamulcowego przy maksymalnie obciążonym pojeździe, a więc w sytuacji skrajnie niebezpiecznej ze względu na dużą bezwładność.
Tester EUSA 3000
Zastosowany w tym urządzeniu system kontroli skuteczności tłumienia drgań zawieszenia pojazdu bazuje na metodzie obliczeniowej zgodnej z formułą EUSAMA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Amortyzatorów). Konstrukcja testera umożliwia jego montaż zarówno na kanale przeglądowym (wersja dzielona), jak i w postaci zintegrowanego modułu. Zastosowanie specjalnych pokryw zabezpieczających lub mechanizmu zabezpieczającego umożliwia użycie urządzenia w ciągu pomiarowym przeznaczonym dla samochodów o d.m.c. do 3,5 t, jak i powyżej.
Podstawowe dane techniczne: • wymiary stanowiska: 2320 x 800 x 280 mm • masa własna stanowiska: ok. 450 kg • amplituda drgań: 10 mm • częstotliwość drgań: 25 Hz • dopuszczalna masa osi badanego pojazdu: 2 t • moc silników: 2 x 3 kW |
Płyta SLIP 3000 (SLIP 7000)
Płyta pomiarowa SLIP służy do oceny ustawienia kół, a dokładniej ich znoszenia bocznego w zakresie ± 20 m/km. Wersja SLIP 3000 przeznaczona jest do badania samochodów osobowych, natomiast SLIP 7000 z dopuszczalnym naciskiem do 18 t może być użyta do kontroli wszystkich rodzajów pojazdów.
Centralna jednostka sterująca
Oferta firmy Vteq umożliwia zastosowanie kilku różnych rozwiązań jednostki sterującej. Pierwsze z nich to zestaw wskaźników analogowych (dwu- lub czterozegarowych) z możliwością zastosowania dodatkowego wyświetlacza komunikatów. W jego skład wchodzi też drukarka igłowa, która jest niezbędna do drukowania protokołów badania.
Możliwość druga to szafa kontrolno-sterująca z komputerem PC bazującym na systemie Windows. W tym rozwiązaniu istnieje możliwość zastosowania kilku monitorów, które można rozstawić w różnych punktach na terenie serwisu bądź stacji kontroli pojazdów.
Centralna jednostka sterująca dostępna jest z czytnikiem analogowym lub z dowolną liczbą monitorów komputerowych, trzecią opcję stanowi odczyt wyników za pomocą palmtopa
Dostępna jest również kombinacja dwóch powyższych rozwiązań: tzn. szafy kontrolno-sterującej z komputerem PC i dodatkowego wskaźnika analogowego, a także sterowanie za pomocą palmtopa komunikującego się z komputerem PC bezprzewodowo (technologia WiFi). Komputer PC jest wówczas połączony z niewielką konsolą, która zawiera elektroniczne podzespoły sterujące pracą linii diagnostycznej.
Oprogramowanie
Program sterujący VteqWin jest standardowo przystosowany do obsługi pełnej gamy urządzeń firmy Vteq. Cechuje się dużą przejrzystością i łatwością obsługi. Kompatybilność z systemem Windows daje wiele dodatkowych możliwości, m.in. ewidencji wyników, integracji kilku stanowisk w jedną sieć, przesyłania rezultatów badania do centralnej ewidencji, jak też podłączania i integrowania innych urządzeń (analizator spalin, dymomierz, urządzenie do kontroli świateł etc.). Wyniki pomiarów można drukować w formie alfanumerycznej lub w postaci wykresów zależnościowych. Program dzięki rozbudowanemu systemowi oceny dokonuje weryfikacji uzyskanych rezultatów pod kątem obowiązujących przepisów.
Urządzenia firmy Vteq spełniają zalecenia Ministerstwa Transportu i Budownictwa. Mogą być stosowane zarówno na stacjach kontroli pojazdów, jak i w serwisach autoryzowanych i niezależnych.
2013-11-20 13:54
certyfikacja
Tomasz
Ciekawy jestem w jaki sposob i gdzie sa certyfikowane takiego typu urzadzenia w Polsce?
1 komentarzy dodaj komentarz