Dział olejowy koncernu Shell oraz AirFlow Truck Company ogłosiły wyniki jazdy testowej ekonomicznej i ekologicznej ciężarówki Starship.
Przejazd odbył się w Stanach Zjednoczonych na trasie o długości ponad 3700 kilometrów.
Efektywność przewozu jednostki ładunku wyniosła litr paliwa na 68,9 tonokilometrów (galon na 178,4 tonomil), co jest wynikiem o 248% lepszym niż średnia w Ameryce Północne, która wynosi litr na 27,8 tonokilometrów (galon na 72 tonomil).
Całkowite średnie zużycie paliwa wyniosło litr na 3,8 km (galon na 8,94 mili). Masa samochodu ciężarowego Starship i ładunku wynosiła 33 112 kg (73 000 funtów), a masa ładunku 18 098 kg (39 900 funtów).
Bardzo dobry wynik w zakresie efektywności przewozu jednostki ładunku jest efektem połączenia technologii produkcji środków smarnych Shella z ulepszoną aerodynamiką (uzyskaną m.in. dzięki kabinie z włókna węglowego i pełnym spojlerom bocznym wzdłuż naczepy), silnikiem Cummins X-15 Efficiency i oponami o niskich oporach toczenia. W pojeździe wykorzystano w pełni syntetyczny olej o niskiej lepkości do wysokowydajnych silników, zapewniający ochronę przed zużyciem i powstawaniem osadów. Zastosowany środek smarny charakteryzuje się taką samą lepkością jak Shell Rimula Ultra E+ i jest obecnie testowany przez producentów OEM na całym świecie.
Podróż rozpoczęła się w San Diego w Kalifornii i zakończyła się w Jacksonville na Florydzie. Trasa ta, znana pod nazwą Christopher Columbus Transcontinental Highway (Transkontynentalna Autostrada im. Krzysztofa Kolumba), jest czwartą co do długości autostradą międzystanową w Stanach Zjednoczonych. Przejazd trwał od 18 do 24 maja 2018 r.
Więcej informacji: www.shell.com/starship
0 komentarzy dodaj komentarz