strona główna Biznes Polska motoryzacja w Ameryce Łacińskiej
2018-07-05, ostatnia aktualizacja 2018-07-05 06:00

Polska motoryzacja w Ameryce Łacińskiej

W dniach 11–13 lipca w Meksyku odbędą się największe targi motoryzacyjne w Ameryce Północnej.

Organizatorzy targów INA PAACE Automechanika Mexico zapowiadają, że stoiska około 600 wystawców z całego odwiedzi ponad 25 000 osób. Polskich producentów części samochodowych na targach wspiera Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH), która organizuje stoisko narodowe.

Tegoroczna edycja targów odbędzie na terenach CitiBanamex Centre w mieście Meksyk. Udział w wydarzeniu zadeklarowało już pięć polskich firm.

Narodowe stoisko Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (nr 2023) będzie nie tylko punktem kontaktowym dla polskich producentów planujących ekspansję w Ameryce Środkowej, ale również miejsce spotkań biznesowych, dystrybucji folderu branżowego oraz materiałów promocyjnych. W czwartek, 12 lipca, o godzinie 13.00 odbędzie się tu briefing prasowy gromadzący przedstawicieli mediów i reprezentantów branży. Podczas wystąpienia Bartosza Mieleckiego, dyrektora zarządzającego Polskiej Grupy Motoryzacyjnej, zostaną oni zapoznani z potencjałem polskiego sektora części samochodowych.

Polscy producenci coraz aktywniej działają w Meksyku. Już w listopadzie w fabryce Maflow rozpocznie się produkcja elementów do samochodów Teramont. Ekspansję planuje również Sanok Rubber, producent systemów uszczelnień karoserii samochodowych i antywibracyjnych do amortyzatorów, układu wydechowego i kierowniczego oraz wahaczy. W tym roku duży kontrakt podpisała firma Tip-Topol, największy w Polsce producent membran do zawieszeń pneumatycznych.

Sektor motoryzacyjny jest jednym z najważniejszych działów gospodarki meksykańskiej. Według Stowarzyszenia Przemysłu Motoryzacyjnego (AMIA) w 2017 roku osiągnął on rekordowo wysoki poziom zarówno w produkcji, jak i w eksporcie. Obecnie meksykańska branża motoryzacyjna wytwarza 20% pojazdów w Ameryce Północnej. W całym sektorze, generującym 3% PKB, zatrudnionych jest 870 000 osób w 2500 firmach (działających w 19 stanach Meksyku).

Obecnie 80% produkcji motoryzacyjnej Meksyku jest przeznaczona na eksport, z czego 86% trafia do Kanady i Stanów Zjednoczonych. W 2017 roku eksport do USA wzrósł o 9,4%. Wzrost meksykańskiego przemysłu motoryzacyjnego jest napędzany głównie przez eksport na rynki poza regionem objętym umową o wolnym handlu w Ameryce Północnej (NAFTA). Eksport do Europy zwiększył się w 2017 roku o 45,2% (w wyniku zamówień z Niemiec), a do Azji – o 38,1%.


 

Wasi dostawcy

Polecane


ver. 2023#2