strona główna Aktualności Coraz więcej VAN-ów w warsztatach niezależnych
2018-12-18, ostatnia aktualizacja 2018-12-18 15:21

Coraz więcej VAN-ów w warsztatach niezależnych

Fot. ExxonMobil

Fot. ExxonMobil

Warsztaty obserwują rosnący udział samochodów dostawczych wśród serwisowanych pojazdów. Jest to szansa na dodatkowy zysk – wynika z badania przeprowadzonego wśród warsztatów niezależnych na zlecenie producenta olejów silnikowych Mobil Delvac City Logistics.

Rosnąca obecność VAN-ów w warsztatach niezależnych wynika z odnotowanego w Europie wzrostowego trendu sprzedaży pojazdów dostawczych o DMC 3,5 t. Według organizacji ACEA ich sprzedaż od stycznia do września 2018 zwiększyła się o 3,5% (r/r). W Polsce ten wynik był jeszcze lepszy (z liczbą 48 623 nowych samochodów wyniósł 10,4% r/r). Dobra sprzedaż VAN-ów przekłada się na zyski z serwisowania tej kategorii pojazdów.

Według badania przeprowadzonego przez Ekonaft, Mobipol i SmartPlus, autoryzowanych dystrybutorów olejów marki Mobil, 59% warsztatów niezależnych zaobserwowało w ciągu ostatnich dwóch lat wzrost obecności VAN-ów w swoim serwisie. W najbliższych latach ten wynik powinien być wyższy (biorąc pod uwagę fakt, że z roku na rok liczba samochodów dostawczych serwisowanych poza ASO po zakończeniu okresu gwarancyjnego będzie coraz wyższa).

Ponad połowa (52%) warsztatów przyznaje, że serwis VAN-ów daje szansę zwiększenia zysków. Dlaczego jednak sądzi tak tylko połowa respondentów? Wśród powodów wymienia się ograniczone możliwości warsztatowe (na przykład brak stanowisk przygotowanych pod naprawy większych pojazdów), godziny pracy pokrywające się z czasem realizacji dostaw lub po prostu wystarczająca liczba klientów wśród właścicieli aut osobowych. Jednak niektóre warsztaty rozwijają ofertę dla klientów firmowych: są one skupione m.in. pod szyldem programu Mobil 1 Workshop.

W badaniu na zlecenie producenta olejów Mobil Delvac mechanicy surowo (średnio na „trójkę z minusem”) ocenili stan techniczny i pilnowanie terminów przeglądów przez właścicieli samochodów dostawczych. Widocznym problemem jest odkładanie serwisu na później i szukanie szybkich oszczędności. Serwis VAN-a oznacza przestój pojazdu i wstrzymanie świadczenia usług transportowych, więc musi być dobrze zaplanowany.

Ocena opłacalności nie powinna opierać się wyłącznie na cenie zakupu oleju, akumulatora czy opon lecz na prognozie całkowitego kosztu posiadania pojazdu (TCO). Wysokiej jakości oleje syntetyczne mogą zmniejszyć TCO dzięki skuteczniejszej ochronie silnika i jego osprzętu oraz ograniczeniu zużycia paliwa w porównaniu z konwencjonalnymi olejami silnikowymi – podkreślają specjaliści firmy ExxonMobil.

Więcej informacji o olejach silnikowych do samochodów dostawczych można znaleźć na stronach www.mobil.pl, www.dexol.pl, ekonaft.com.pl, www.mobipol.pl i www.smartplus.pl.

Tagi


 

Wasi dostawcy

Polecane


ver. 2023#2