01.jpg;Kolejny przykład technologii bezgłowicowej i bezdotykowej w pomiarze geometrii ustawienia kół, tym razem zaprezentowany przez firmę Corghi. Dwa roboty poruszające się po „jezdniach” z obu stron samochodu rejestrują położenie jego kół. Ciekawe, czy tym razem udało się uzyskać pomiary kątów, które są dokonywane podczas skrętu kół przednich (wyprzedzenie i pochylenie osi zwrotnicy), bo w trakcie prezentacji pokazywano jedynie ekran z wynikami pomiarów tylnej osi. Kolejne pytanie: czy 5 minut na pomiar w trybie automatycznym to dużo, czy mało? Stanowisko charakteryzuje się ogromnymi wymiarami (8 x 12m), a jego cena to ok. 65 tysięcy euro. 02.jpg;Kolejny przykład technologii bezgłowicowej i bezdotykowej w pomiarze geometrii ustawienia kół, tym razem zaprezentowany przez firmę Corghi. Dwa roboty poruszające się po „jezdniach” z obu stron samochodu rejestrują położenie jego kół. Ciekawe, czy tym razem udało się uzyskać pomiary kątów, które są dokonywane podczas skrętu kół przednich (wyprzedzenie i pochylenie osi zwrotnicy), bo w trakcie prezentacji pokazywano jedynie ekran z wynikami pomiarów tylnej osi. Kolejne pytanie: czy 5 minut na pomiar w trybie automatycznym to dużo, czy mało? Stanowisko charakteryzuje się ogromnymi wymiarami (8 x 12m), a jego cena to ok. 65 tysięcy euro. 03.jpg;Nagrodę za innowacyjne rozwiązanie otrzymała firma Alligator Ventilfabrik, która jest producentem zaworów do kół. Jest ona także właścicielem i sukcesorem dawnego polskiego Stomilu ze Środy Wielkopolskiej. Innowacja polega na zastąpieniu czujników monitorowania ciśnienia w kołach (TPMS) pochodzących od wielu producentów OEM (Schrader, Beru, Pacific, Siemens) dwoma typami czujników, pracujących na częstotliwościach 315 MHz (w USA) i 434 MHz (w Europie). Pomysłowość tkwi w uniwersalności „zastępczego” czujnika, którego oprogramowanie może być identyczne z zastosowanym przez dowolnego producenta samochodu lub systemu TPMS. Wystarczy zatem posiadać w warsztacie jedynie 2 zamiast 30 typów czujników, programator i oprogramowanie dostępne w Internecie jako freeware. 04.jpg;Nagrodę za innowacyjne rozwiązanie otrzymała firma Alligator Ventilfabrik, która jest producentem zaworów do kół. Jest ona także właścicielem i sukcesorem dawnego polskiego Stomilu ze Środy Wielkopolskiej. Innowacja polega na zastąpieniu czujników monitorowania ciśnienia w kołach (TPMS) pochodzących od wielu producentów OEM (Schrader, Beru, Pacific, Siemens) dwoma typami czujników, pracujących na częstotliwościach 315 MHz (w USA) i 434 MHz (w Europie). Pomysłowość tkwi w uniwersalności „zastępczego” czujnika, którego oprogramowanie może być identyczne z zastosowanym przez dowolnego producenta samochodu lub systemu TPMS. Wystarczy zatem posiadać w warsztacie jedynie 2 zamiast 30 typów czujników, programator i oprogramowanie dostępne w Internecie jako freeware. 05.jpg;Wyważarka diagnostyczna Hunter RFT (road force touch). To już czwarta generacja wyważarki firmy Hunter z testem drogowym. Samą nazwę maszyny można rozumieć na dwa sposoby. Po pierwsze, maszyna dokonuje pomiaru koła, wykorzystując dotyk – siłę obciążającą koło w celu zbadania jego rzeczywistego zachowania na drodze. Po drugie, producent zastosował bardzo odporny, znoszący wręcz uderzenia młotkiem, ekran dotykowy, który można obsługiwać nawet w rękawiczkach. Wielką innowacją jest właściwość samokalibracji, która ogranicza potrzebę kalibrowania maszyny samodzielnie lub w serwisie. Równie istotne dla użytkownika jest też skrócenie o połowę czasu wykonywania pełnego pomiaru, zawierającego ocenę wyważenia statycznego i dynamicznego, sztywności opony oraz ściągania koła z kierunku jazdy na wprost. 06.jpg;Koncepcja idealnego wyważenia przy pionowej osi wrzeciona, z której słynął niegdyś Schenck A.S.G., teraz trafia do warsztatów w postaci "niskobudżetowej" maszyny Saxon Rapid 700. Jest to propozycja dla mniej zamożnych serwisów, którym zależy na dokładności pomiaru i posiadaniu solidnej niemieckiej konstrukcji, przy cenie zbliżonej do dalekowschodnich "jednorazówek". 07.jpg;Koncepcja idealnego wyważenia przy pionowej osi wrzeciona, z której słynął niegdyś Schenck A.S.G., teraz trafia do warsztatów w postaci "niskobudżetowej" maszyny Saxon Rapid 700. Jest to propozycja dla mniej zamożnych serwisów, którym zależy na dokładności pomiaru i posiadaniu solidnej niemieckiej konstrukcji, przy cenie zbliżonej do dalekowschodnich "jednorazówek". 08.jpg;Firma Haweka prezentowała - jako światową nowość - wyprodukowaną pod marką Butler montażownicę Jet Syncro Premium, której elementy robocze są sterowane komputerowo po wybraniu parametrów koła z bazy danych. Maszyna różni się od dotychczasowych rozwiązań bardziej rozbudowanymi narzędziami i ich lepszym dopasowaniem. Automatyczny cykl montażu/demontażu można w każdej chwili przerwać i kontynuować pracę przy użyciu ręcznego sterowania, oczywiście wykorzystując joysticki. 09.jpg;Kompleksowe rozwiązanie konstrukcji budynków serwisu i jego wyposażenia, wraz z magazynem opon, zaprezentował niemiecki oddział Premio. 10.jpg;Kompleksowe rozwiązanie konstrukcji budynków serwisu i jego wyposażenia, wraz z magazynem opon, zaprezentował niemiecki oddział Premio. 11.jpg;Kompleksowe rozwiązanie konstrukcji budynków serwisu i jego wyposażenia, wraz z magazynem opon, zaprezentował niemiecki oddział Premio. 12.jpg;Kompleksowe rozwiązanie konstrukcji budynków serwisu i jego wyposażenia, wraz z magazynem opon, zaprezentował niemiecki oddział Premio. 13.jpg;Kompleksowe rozwiązanie konstrukcji budynków serwisu i jego wyposażenia, wraz z magazynem opon, zaprezentował niemiecki oddział Premio. 14.jpg;Ta sama firma pokazała również zabudowę samochodu serwisu mobilnego. 15.jpg;Na wielu stoiskach prezentowane były systemy i urządzenia pozornie niezwiązane z branżą. Należały do nich systemy magazynowe, a także urządzenia do pakowania kół do wysyłki. 16.jpg;Na wielu stoiskach prezentowane były systemy i urządzenia pozornie niezwiązane z branżą. Należały do nich systemy magazynowe, a także urządzenia do pakowania kół do wysyłki. 17.jpg;Na wielu stoiskach prezentowane były systemy i urządzenia pozornie niezwiązane z branżą. Należały do nich systemy magazynowe, a także urządzenia do pakowania kół do wysyłki. 18.jpg;Na wielu stoiskach prezentowane były systemy i urządzenia pozornie niezwiązane z branżą. Należały do nich systemy magazynowe, a także urządzenia do pakowania kół do wysyłki. 19.jpg;Ekipa firm Wimad i Hunter przy pracy. 20.jpg;Na targach można było odnaleźć również polskie akcenty... 21.jpg;... i samochody policyjne - prawie takie same, jak w Polsce. Prawie, jak pamiętamy, robi dużą różnicę.