W dniach 25–27 października na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyła się kolejna, czwarta już, edycja imprezy Retro Motor Show.
Na powierzchni sześciu hal zebrano eksponaty z niemal każdej epoki motoryzacyjnej historii. Formułę targów urozmaiciło wyodrębnienie specjalnych stref tematycznych: w Akademii Renowacji hobbyści mogli zdobyć techniczną wiedzę z zakresu restaurowania oraz serwisowania „oldtimerów”, przestrzeń Retro Tuningu wypełniały zmodyfikowane pojazdy będące unikatami na skalę światową, w pawilonie Giełdy Pojazdów Zabytkowych zaś kolekcjonerzy z pokaźnym portfelem mogli nabyć niektóre z eksponowanych klasyków.
1, 2 i 3. BMW i Mercedes – dwie, bodaj najliczniej reprezentowane marki na targach wciąż cieszą się szczególnym zainteresowaniem Polaków
W odrestaurowanym wnętrzu syreny 105 dysonans wywołuje niepasujące do epoki radio
Unikatowy model Volkswagena II golf country, będący niejako protoplastą dzisiejszych SUV-ów
Dla wielu rodziców Retro Motor Show stanowi doskonałą okazję do przeszczepienia pasji motoryzacyjnej ich pociechom
Na targach znalazły się także mniejsze pojazdy, przykuwające uwagę głownie nieletnich kierowców (choć nie tylko)
Co zamożniejsi odwiedzający mieli możliwość zakupienia wykorzystywanych przez korpusy dyplomatyczne mercedesów wyposażonych w pancerne szyby
Czasem sznytu wyjątkowości eksponowanemu pojazdowi dodać potrafią proste detale, jak maskotka czy nalepka
Na powstałej niejako w opozycji do formuły targów wystawie „Ze stodoły na salony” zdezelowane wraki wyraźnie kontrastowały z pieczołowicie odrestaurowanymi zabytkami
16 i 17. Powiew bombastycznego stylu amerykańskiego z lat 60., czyli ford thunderbird chrysler newport
Warszawa 223 w służbie Milicji Obywatelskiej – niegdyś zwiastun problemów, dziś potrafi wywołać nutkę nostalgii
Volkswagen transporter III napędzany energią słoneczną
Żuk A 07 zaadaptowany do rajdów Złombol
Ten polonez caro widział więcej świata niż niejeden globtroter
Właściciele zabytkowych pojazdów nie spuszczali oka ze swych skarbów – zawsze w pobliżu, zawsze czujni…
Katiusza BM-13 na podwoziu studebakera US-6 – postrach piechoty niemieckiej na froncie wschodnim
Autobusy Ikarus 260 były niegdyś wielce popularnym środkiem transportu masowego
Samochód ciężarowy jelcz 442.32 S02 PT na stanowisku 12. Wielkopolskiej Brygady Obrony Terytorialnej
Karawan od Jaguara zapewniał niegdyś elegancką ostatnią podróż
Ogrom zgromadzonych samochodów mógł wywołać istny oczopląs
Riley kestrel z 1936 roku został jednym z laureatów nagrody „Retro Motor Show Awards” w kategorii „Retro Pojazd”
Kultowy citroën 2CV otrzymuje iście hipisowską aranżację karoserii
Wypolerowany mikrus MR 300 wygląda jakby był wykonany z taniego plastiku
Hanomag kommissbrot korbwage to prawdziwie „ludowy” pojazd wykonany z... wikliny
0 komentarzy dodaj komentarz