strona główna Materiałoznawstwo Powstawanie nowych produktów
2011-03-13, ostatnia aktualizacja 2011-03-16 08:58

Powstawanie nowych produktów

Fot. Lotos Oil

Fot. Lotos Oil

Nie ma dobrych olejów bez badań poprzedzających ich produkcję. Część z nich wykonuje się w laboratoriach i na hamowniach, lecz ostateczny sprawdzian następuje w trudnych warunkach eksploatacyjnych.

W tym zakresie współdziałanie producenta olejów z producentami samochodów staje się coraz ważniejsze. Dlatego Lotos Oil SA utrzymuje bliską współpracę z różnymi samochodowymi markami. Dzięki niej obie strony mogą doskonalić swoje produkty tak, aby jeszcze lepiej odpowiadały warunkom i oczekiwaniom kierowców.

Lotos Oil SA i Kia Motors Polska

Od 2007 roku obie te firmy ściśle współpracują przy organizacji wyścigów Kia Lotos Cup, firmując dwa odrębne puchary: Picanto Lotos Cup i Cee’d Lotos Cup. Równocześnie z myślą o użytkownikach samochodów tej marki opracowana została specjalna linia olejów Kia Lotos Formula. Udział w takich zawodach stwarza bowiem doskonałą sposobność do testowania produktów w ekstremalnych warunkach. Dla zawodników i kibiców liczą się wyniki i emocje na torach, a dla specjalistów Lotos Oil historia tej współpracy to tysiące pobranych próbek oleju i wykonanych badań. Przed wyścigami i po każdym biegu sprawdzane są parametry oleju silnikowego i stan techniczny całego silnika. Analizuje się nie tylko pojawiające się usterki, lecz także pierwsze objawy rozpoczynających się problemów, by do olejowych formulacji wprowadzać odpowiednie korekty.

W efekcie zwykli użytkownicy samochodów Kia otrzymali do dyspozycji oleje: Lotos Synthetic Kia Formula 5W-30, Lotos Synthetic Kia Formula 5W-40, Lotos Synthetic Turbodiesel Kia Formula 5W-40, Lotos Synthetic Turbodiesel CRDI Kia Formula 5W-40, Lotos Semisynthetic KIA Formula 10W-40 oraz olej mineralny Lotos Kia Formula 15W-40.

Lotos Kia

Lotos Oil SA i Kia Motors Polska organizują zawody w dwu oddzielnych kategoriach
dla modeli Picanto i Cee'd

Znalazły one zastosowanie w samochodach osobowych i dostawczych, z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym, z turbodoładowaniem i bez turbodoładowania oraz z katalizatorem i bez – jednym słowem we wszystkich pojazdach tej marki obecnych na polskim rynku. Jednak prace badawczo-wdrożeniowe były prowadzone nadal i zaowocowały zmianami w grupie olejów z tej rodziny. W miejsce Lotos Kia Formula 5W-30 wprowadzono Lotos Quazar K SAE 5W-30 (olej przeznaczony dla marki Kia), a zamiast Lotos Kia Formula 5W-40 – Lotos Quazar K SAE 5W-40.

Bliżej Subaru

Oficjalna współpraca spółki Lotos Oil SA z firmą Subaru Import Polska trwa zaledwie od kwietnia 2010 roku. Jednak rzeczywista jej historia jest znacznie dłuższa. W efekcie wielomiesięcznych prac ekspertów i testów powstały w 2009 roku, wspomniane już, zaawansowane technologicznie oleje Lotos Quazar, stworzone specjalnie do ochrony silników najnowocześniejszych samochodów.

Pierwszym doświadczeniem współpracy z zespołem kierowców rajdowych Subaru oraz z Subaru Import Polska było opracowanie i wdrożenie do produkcji specjalnego oleju Lotos Quazar Sport SAE 10W-50. Jest to syntetyczny olej silnikowy wytworzony w oparciu o najwyższej jakości związki PAO (polialfaolefiny) i estrowe oleje bazowe oraz pakiet dodatków uszlachetniających o działaniu wielofunkcyjnym. Nadaje się przede wszystkim do smarowania silników benzynowych samochodów osobowych eksploatowanych w warunkach sportowych, ale może być również stosowany w silnikach Diesla, za wyjątkiem silników wyposażonych w filtry DPF.

Współpraca z Subaru Import Polska pomogła w opracowaniu olejów Lotos Quazar

Współpraca z Subaru Import Polska pomogła w opracowaniu olejów Lotos Quazar

Potem trafiły na rynek rekomendowane do samochodów Subaru oleje: Lotos Quazar S3 5W-30 i Lotos Quazar C3 5W-30 - zatwierdzone przez Subaru Import Polska jako produkty zgodne z wymaganiami instrukcji i gwarancji.

W sumie linia Lotos Quazar stanowi szeroką gamę ultranowoczesnych syntetycznych olejów silnikowych, stworzonych specjalnie dla ochrony silników najnowocześniejszych samochodów. Oleje te posiadają międzynarodowe certyfikaty i zostały zaaprobowane do stosowania przez koncerny motoryzacyjne: VW, MB, BMW, Ford i Porsche.

Renault i inni

Dla użytkowników samochodów Renault szczególnie zalecany jest Lotos Quazar C4 SAE 5W-30, odpowiedni zwłaszcza do silników wysokoprężnych wyposażonych w filtry cząstek stałych, w których olej musi spełniać normę RN 0720. Można go również stosować w silnikach benzynowych i Diesla wyposażonych w układy katalityczne, w tym w filtry cząstek stałych DPF, w których producent dopuszcza stosowanie olejów tej klasy jakościowej o lepkości HTHS powyżej 3,5 MPa/s.

W ofercie Lotos Oil pojawiła się już jednak następna generacja produktów. Na przykład do pojazdów marek m.in. Renault i Saab przeznaczony jest również nowo wprowadzony na rynek Lotos Traffic PRO 025A/B SAE 5W-30. Nadaje się on szczególnie do samochodów osobowych i vanów z wszystkimi rodzajami silników. Zalecany jest też przy wydłużonych interwałach wymiany oleju w samochodach Opel, Vauxhall, Saab i Chevrolet, w których wymagana jest norma GM-LL-A-025 lub GM-LL-B-025. Do jazdy sportowej rekomenduje go Subaru Poland Rally Team.

Z kolei Lotos Traffic PRO 505.01 SAE 5W-40 został opracowany stosownie do specyficznych wymogów silników z zapłonem iskrowym i samoczynnym, wyposażonych w katalityczne systemy oczyszczania spalin, w tym w filtry cząstek stałych DPF. Można go stosować w układach smarowania wymagających stosowania olejów tej klasy jakościowej o lepkości HTHS powyżej 3,5 MPa/s. Szczególnie zalecany jest do samochodów grupy VW wyposażonych w pompowtryskiwacze, ponieważ spełnia zaznaczoną już w nazwie tego produktu normę VW 505.01.



Katarzyna Janicka
Szef Biura Strategii Komunikacji, Lotos Oil

  • 2011-03-27 22:50

    inne oleje z acea c4

    www.olejeismary.blogspot.com

    inne oleje z c4 - Castrol SLX Prof Power C4 5w30 - Gulf Formula RNX 5w30 - Millers Oil XP Longlife C4 5w30 - Motul Specific 0720 5w30 :)

    skomentuj


 

Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2