strona główna Diagnostyka Kalibracja kamery przedniej
2023-05-18, ostatnia aktualizacja 2023-05-18 19:57

Texa CCS Dynamics Truck

Kalibracja kamery przedniej

Procedura kalibracji na przykładzie Volvo FH Euro 6

Fot. Texa

Procedura kalibracji na przykładzie Volvo FH Euro 6

O systemach wsparcia kierowcy ADAS napisano już bardzo dużo, a mimo to świadomość tych zagadnień wśród warsztatów obsługujących pojazdy, zarówno osobowe, jak i ciężarowe, jest niska. Wielu uważa, że temat ten jest ważny, ale przyszłościowy i jeszcze mają czas na zdobywanie wiedzy oraz ewentualny zakup sprzętu do diagnostyki i/lub kalibracji systemów ADAS.

Warto jednak pamiętać, że radar przedni czy też kamera czołowa – czyli główne składowe nowoczesnych systemów wsparcia – są wyposażeniem obowiązkowym pojazdów ciężarowych już od 2016 roku.

Wielkość pojazdów ciężarowych oraz ich znaczna masa własna nie pozwalają bagatelizować zaniedbań i wpływu niewłaściwej obsługi lub jej braku na poprawne działanie systemów wsparcia. Systemy te zostały bowiem wdrożone po to, by poprawić bezpieczeństwo kierowców pojazdów ciężarowych oraz innych użytkowników dróg. Nieprawidłowo obsługiwane systemy ADAS, zamiast pomóc, mogą zwiększyć ryzyko poważnego zdarzenia drogowego.

Wystarczy aby system przedzderzeniowy oparty na czujniku radarowym nie zareagował na czas lub, co gorsza, w ogóle, powodując śmiertelne zagrożenie dla pasażerów pojazdów poprzedzających samochód ciężarowy. Podobnie nieprawidłowo skalibrowana lub nieskalibrowana kamera, na przykład po wymianie szyby czołowej, wykorzystywana do kontroli jazdy po pasie ruchu – może stać się przyczyną kolizji lub wypadku.

Poniżej opisujemy procedurę kalibracji kamery czołowej z wykorzystaniem diagnostyki Texa IDC5 Truck oraz nowego mobilnego urządzenia kalibracyjnego CCS 2 Dynamics Truck.

Uwaga! Kalibrację układu utrzymania w pasie ruchu należy bezwzględnie przeprowadzić w sytuacji wymiany szyby czołowej, aby skontrolować poprawność położenia kamery w pojeździe oraz po regulacji geometrii zawieszenia, zwłaszcza tylnej osi, aby zweryfikować, czy tor ruchu pojazdu pokrywa się z torem pomiarowym kamery.

Procedura kalibracji na przykładzie Volvo FH Euro 6

Do przeprowadzenia kalibracji statycznej, czyli z wykorzystaniem panelu kalibracyjnego,
wykorzystujemy urządzenie kalibracyjne CCS 2 Dynamics wraz z odpowiednim panelem

Urządzenie CCS 2 należy ustawić przed pojazdem w odpowiedniej odległości,
którą wraz z innymi danymi odnajdziemy bez trudu w menu pomocy
oprogramowania IDC5 Truck

Pozycjonowanie urządzenia i panelu kalibracyjnego ułatwiają cyfrowe
dalmierze z bluetoothem, które komunikują się z oprogramowaniem diagnostycznym

Po prawidłowym ustawieniu wszystkich elementów można uruchomić procedurę kalibracji.
Grafiki kart dashboard ułatwiają i uatrakcyjniają jej przeprowadzenie

Całość wieńczy stosowny raport wraz z zapewnieniem przeprowadzenia
procedury kalibracji w standardzie OEM danego producenta

 



Kamil Broncel
Specjalista ds. techniczno-handlowych Texa Poland

Tagi

Texa  kalibracja 



 

Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2