strona główna Mechanika Wczesna awaryjność tulei metalowo-gumowych z rdzeniem hydraulicznym
2025-05-13, ostatnia aktualizacja 2025-05-13 06:31

Wczesna awaryjność tulei metalowo-gumowych z rdzeniem hydraulicznym

Przeprojektowana technologia Sidem - eliminując rdzeń hydrauliczny i optymalizując twardość gumy, osiągnięto idealną równowagę między sztywnością osiową i promieniową

Przeprojektowana technologia Sidem - eliminując rdzeń hydrauliczny i optymalizując twardość gumy, osiągnięto idealną równowagę między sztywnością osiową i promieniową

Mechanicy wiedzą, że są to części, które zapewniają idealne ustawienie kół pojazdu. Tuleje metalowo-gumowe absorbują także wibracje, uderzenia i hałas oraz umożliwiają prawidłowe działanie wahaczy sterujących. Jednak oryginalne (OE) tuleje metalowo-gumowe w niektórych pojazdach elektrycznych oraz tych o większej masie są zaprojektowane z komorą hydrauliczną i mogą się szybciej zużywać oraz ulegać awariom z powodu cienkiej warstwy gumy i związanej z tym podatności na pęknięcia.

Firma Sidem testuje części OE i uwzględnia opinie mechaników z warsztatów, którzy serwisują pojazdy z tulejami metalowo-gumowych z rdzeniem hydraulicznym. Później zespół jej inżynierów opracowuje modyfikacje takich części, by mogły zapewnić większą trwałość, komfort i bezpieczeństwo. W rezultacie powstają, znajdujące się w ofercie firmy Sidem, alternatywne rozwiązania - w pełni gumowe części dla niektórych hydraulicznych tulei metalowo-gumowych, zapewniające lepszą trwałość i komfort jazdy.

Problem wczesnych awarii tulei metalowo-gumowych z rdzeniem hydraulicznym
Praktyka warsztatowa wykazała, że niektóre hydrauliczne silentblocki w nowoczesnych pojazdach wykazują wysoką awaryjność, szczególnie w autach elektrycznych i większych. Ze względu na swą wagę generują one silniejsze naciski zwiększające obciążenie silentblocków.

 

Główną przyczyną, którą ustalono było to, że guma wokół komory hydraulicznej w tych tulejach metalowo-gumowych jest cieńsza, co z czasem prowadzi to do wczesnych pęknięć, skutkujących hałasem, dyskomfortem podczas jazdy i kosztownymi wymianami.

Rozwiązanie - wzmocniona i w pełni gumowa konstrukcja
W celu rozwiązania występującego problemu Dział Jakości oraz Badań i Rozwoju firmy Sidem opracował w pełni gumową alternatywę. Eliminując rdzeń hydrauliczny i optymalizując twardość gumy, osiągnięto idealną równowagę między sztywnością osiową i promieniową.

Przeprojektowana konstrukcja charakteryzuje się:

  • zwiększoną trwałością - eliminuje problem słabych komór hydraulicznych,
  • zwiększoną wytrzymałością - została zaprojektowana z uwzględnieniem sił nacisku dla pojazdów elektrycznych i tych o większej masie,
  • zachowanym komfortem - minimalizuje hałas i wibracje oraz zapewnia płynną jazdę,
  • mniejszymi kosztami eksploatacji pojazdu - ograniczona liczba przedwczesnych awarii i niepotrzebnych wymian.

Dzięki ulepszonym częściom firmy Sidem pojazdy mogą być bardziej niezawodne i bezpiecznejsze podczas poruszania się na drogach publicznych oraz  rzadziej trafiać do napraw w warsztatach.

Wykaz pojazdów dla których firma Sidem ulepszyła tuleję metalowo-gumową (wg stanu w kwietniu 2025 roku)




Artykuł sponsorowany
Publikacje na warunkach uzgadnianych z redakcją



Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2