strona główna Mechanika Testy jakościowe elementów podwozi
2012-04-17, ostatnia aktualizacja 2012-04-17 11:41

Testy jakościowe elementów podwozi

Oferta części układów kierowniczych i zawieszeń Delphi

Fot. Delphi

Oferta części układów kierowniczych i zawieszeń Delphi

Podczas badań jakość części układów kierowniczych i zawieszeń Delphi Automotive okazała się taka sama, jak w analogicznych produktach montowanych jako wyposażenie fabryczne OE.

Przeprowadzone testy sworzni kulowych i stabilizatorów dotyczyły: wytrzymałości na rozciąganie i zginanie, zrywania połączeń ruchomych i płynności ich pracy, a także zgodności wymiarowej. Wyniki tych testów dowiodły, iż części zamienne Delphi Automotive bez żadnych problemów spełniają jakościowe wymogi producentów wyposażenia oryginalnego. Jest to efektem stosowanych technologii i bardzo dokładnej kontroli technicznej. Na przykład sworznie kulowe Delphi są w 100% testowane, a wszystkie odkuwki i odlewy przechodzą badania ultradźwiękowe na obecność pęknięć.

Inżynierowie firmy Delphi przeprowadzają analizy wymiarowe, których celem jest zapewnienie kompatybilności geometrycznej produktów przeznaczonych na rynek wtórny z oryginalnymi. Dokładnie kontroluje się też skład chemiczny i właściwości mechaniczne stosowanych materiałów.

Delphi

Podczas procesu produkcyjnego przeprowadza się kolejne testy materiałowe i wymiarowe oraz badania odporności na korozję i na obecność ewentualnych pęknięć.

Wszystkie produkty przeznaczone na niezależny rynek części zamiennych przechodzą przez ten sam rygorystyczny proces weryfikacji (PPV) i akceptacji (PPAP). PPV potwierdza, że wyprodukowana część będzie działać dokładnie w taki sam sposób, jak odpowiadający jej prototyp, a PPAP gwarantuje, że wszystkie części spełniają wymagania określone dla próbek inżynieryjnych.

Na przykład testy przegubów kulowych układu kierowniczego i zawieszenia koncentrują się na badaniu wytrzymałości mającej krytyczne znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy. Kompletne wyniki testów są dostępne na stronie: www.delphi.com/am. Próbą specyficzną dla przegubów kulowych jest tzw. test wyrwania. W jego trakcie mierzy się siłę potrzebną do wyrwania sworznia kulistego z jego gniazda w wahaczu lub ramieniu zwrotnicy. Jeśli siła ta osiąga wartość niższą od określonej dla wyposażenia fabrycznego, istnieje ryzyko awarii przegubu w trakcie jazdy. Przeguby Delphi uzyskały pod tym względem wynik mieszczący się w dopuszczalnej tolerancji wynoszącej 1%. Taki sam rezultat (tolerancja 1%) dały próby zerwania przegubu kulowego, czyli pomiary siły potrzebnej do rozłączenia obu współpracujących części (kulistej i wklęsłej).

Przekrój sworznia kulowego

Firma Delphi jako pierwsza wprowadza na niezależny rynek części zamiennych kolejne rodzaje elementów układów kierowniczych i zawieszeń przeznaczonych do nowych modeli samochodów. W 2011 roku jej oferta została rozszerzona o 310 nowych numerów części. Ostatnio wprowadzone produkty to: wahacze, stabilizatory, przeguby kulowe, drążki kierownicze i elementy metalowogumowe do takich pojazdów, jak: Opel Insignia, Renault Koleos, BMW X5 i X6 oraz Hyundai I10. Kompletna oferta produktów Delphi jest dostępna w katalogu TecDoc, dla którego Delphi jest dostawcą danych kategorii „A”. Wszystkie produkty będą również uwzględnione w nowym katalogu komponentów układu kierowniczego i zawieszenia Delphi, którego wydanie zostało zaplanowane na początek 2012 roku.



Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2