strona główna Mechanika Regeneracja zacisków hamulcowych
2016-08-09, ostatnia aktualizacja 2016-08-09 06:34

Regeneracja zacisków hamulcowych

Fot. Lauber

Fot. Lauber

Regenerujemy zaciski hamulcowe do samochodów osobowych z hydraulicznymi układami hamulcowymi oraz z elektrycznym hamulcem postojowym.

Regeneracji obejmującej czyszczenie, usuwanie korozji i cynkowanie galwaniczne podlegają zarówno zaciski z korpusami żeliwnymi, jak i aluminiowymi. Realizacja tych procesów nie jest możliwa bez profesjonalnych urządzeń. Po wstępnym wyczyszczeniu kompletnego rdzenia zostaje on rozłożony na elementy składowe i dokładnie umyty w specjalnych myjniach ultradźwiękowych oraz ręcznych.

Kolejnym etapem jest usuwanie korozji, które odbywa się w śrutownicy muldowej, gdzie śrut chromowo-niklowy uderza z dużą prędkością w powierzchnię odlewu, usuwając z niej wszelkie zanieczyszczenia. Wygładza i odnawia przy tym wierzchnią warstwę zacisku, nakładając jednocześnie antykorozyjną powłokę. Jest to najważniejszy etap procesu regeneracji. Dodatkowo żeliwna obudowa zacisku poddawana jest procesowi cynkowania galwanicznego.

Po weryfikacji technicznej podzespołów, te uszkodzone wymieniane są na części nowe. Standardowo wymiana taka dotyczy zestawu uszczelnienień, tłoczka oraz sworznia gwintowanego.

Następnie zacisk trafia na stanowisko wstępnego montażu. Tu wymieniane są łożyska, wygładzany jest cylinder tłoka oraz poprawiany gwint odpowietrznika. Po tym zabiegu zacisk jest gotowy do montażu końcowego i testu do kontroli jakości.

Tak zwane rdzenie do regeneracji, czyli zaciski używane, pozyskuje się z wielu źródeł, zarówno od dostawców krajowych, jak i zagranicznych. Największe ilości dostarczają krajowe stacje demontażu oraz zagraniczne firmy wyspecjalizowane w sprzedaży części używanych do fabryk regeneracyjnych Pewien procent naszego zaopatrzenia stanowią mechanicy, którzy wolą używane części odsprzedać nam, niż oddać na złom.

Warunkiem przyjęcia wymontowanych części samochodowych do regeneracji jest spełnienie następujących kryteriów:

  • część ta (rdzeń) musi być odpowiednikiem zakupionego u nas towaru i powinna być dostarczona w opakowaniu po zakupionym egzemplarzu. W przypadku braku oryginalnego opakowania dostarczona część musi być jednoznacznie opisana indeksem zakupionego towaru i opatrzona stosowną przywieszką;
  • zgodnie z przepisami o ochronie środowiska rdzenie należy odpowiednio zabezpieczyć przed szkodliwymi wyciekami;
  • korpus zacisku hamulcowego nie może być popękany, połamany lub zdeformowany, ani też silnie skorodowany bądź spalony;
  • gwintowane otwory nie mogą być zdeformowane ani mieć uszkodzenia gwintu;
  • zacisk powinien być kompletny i nierozłożony na części.

Lauber udziela 25-miesięcznej gwarancji na wszystkie swe produkty i jest ona niezależna od rodzaju nabywcy (klient indywidualny i instytucjonalny).

Gwarancją na zaciski hamulcowe, jak i całą gamę produktów Lauber objęte są wady fizyczne towaru wynikające z przyczyn w nim tkwiących, czyli używane zgodnie z ich przeznaczeniem.

Warunkiem skorzystania z gwarancji jest posiadanie przy reklamacji dowodu zakupu w postaci paragonu, rachunku albo faktury VAT i prawidłowe wypełnienie karty montażowej. Szczegółowe informacje na temat gwarancji podajemy na stronie: www.lauber.pl.



Robert Wołosewicz
Product Manager, Lauber



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane