strona główna Motoryzacja dziś Pewność, przewidywalność, pierwszy montaż
2017-08-09, ostatnia aktualizacja 2017-08-09 06:06

Pewność, przewidywalność, pierwszy montaż

Fot. SKF

Fot. SKF

Gdy każdy pokonany kilometr pracuje na zysk firmy transportowej, nie ma miejsca na eksperymenty przy wyborze dostawcy komponentów kluczowych dla bezawaryjnej eksploatacji taboru. SKF od blisko stu lat współtworzy pojazdy ciężarowe i tak zdobyte doświadczenie jest najlepszą gwarancją jakości produktów szwedzkiego producenta.

Firma SKF zaczęła swą działalność techniczna od patentu Svena Wingqvist na nowoczesne łożysko kulkowe, zaś firma Volvo – jeden z najważniejszych globalnych producentów pojazdów ciężarowych – pojawiła się na światowym rynku jako spółka-córka Grupy SKF. Dlatego najwyższej jakości łożyska i piasty kół Grupy SKF są zawsze blisko związane z przemysłem motoryzacyjnym.

Dziś niemal wszyscy czołowi producenci ciężarówek i ciągników siodłowych: DAF, Volvo, Scania, Iveco i Renault, korzystają z produktów SKF. Niemal 90 milionów pojazdów na całym świecie jeździ na łożyskach i piastach zintegrowanych SKF. Rozwiązania proponowane zarówno przy pierwszym montażu, jak i w aftermarkecie obejmują pełną ofertę łożysk, których konstrukcja i wykonanie wpływają wydatnie na funkcjonalność, niezawodność, sprawność i bezpieczeństwo pojazdów.

Samochód ciężarowy lub ciągnik siodłowy musi być ciągle w ruchu, by zarabiał na siebie. Roczne przebiegi takich pojazdów sięgają setek tysięcy kilometrów. Stąd niezmiernie ważne jest ich prawidłowe serwisowanie, również w zakresie wymiany łożysk.

Nasze produkty przygotowane dla serwisów i warsztatów mają dokładnie tę samą jakość, jak te, które trafiają bezpośrednio do fabryk czołowych producentów ciężarówek na świecie – mówi Grzegorz Jankowski z SKF. – Każdy z nich wytrzymuje przebieg kilkuset tysięcy kilometrów i z pewnością nie zaskoczy użytkownika nagłą awarią. Doskonale wiemy jak ważna z punktu widzenia właścicieli flot jest przewidywalność" pracy komponentów.

Łożyska SKF tworzone są z użyciem najnowszych technologii i z najlepszych materiałów. Cały czas pojawiają się nowe, ciągle udoskonalane produkty tej marki. Na przykład: opracowane niedawno przez specjalistów SKF nowe łożyska przeznaczone do najnowszych modeli ciężarówek i autobusów marki Iveco i Scania mają znacznie zredukowany współczynnik tarcia – o ok. 30 procent w porównaniu ze swoimi poprzednikami. To, jak zauważają mechanicy i serwisanci wpływa bezpośrednio na żywotność produktu, a co za tym idzie wydłuża przebiegi pojazdu pomiędzy wymianami. Łożysko takie wykorzystuje zoptymalizowany profil bieżni o niskim współczynniku tarcia elementów tocznych (wałeczków), smaru i uszczelnienia.

Zastosowanie takiego rozwiązania w tylnej osi pojazdów użytkowych pozwala na ograniczenie zużycia paliwa, czyli kosztów ich eksploatacji.

Nawet 1% redukcji zużycia paliwa przemnożony przez liczbę pojazdów we flocie i łączny, pokonywany dystans przekłada się na realne oszczędności finansowe i zwiększa konkurencyjność firmy transportowej – przekonuje Grzegorz Jankowski. – Jednocześnie, proporcjonalnie do ograniczenia zużycia paliwa redukowana jest także emisja CO2. Produkty SKF mają zatem wpływ nie tylko na wydłużenie czasu eksploatacji samochodu ciężarowego i koszty jego eksploatacji, lecz również wymiernie wpływają ochronę środowiska.

SKF to nie tylko techniczna jakość produktu. To również zapewnienie pełnego wsparcia – dzięki instrukcjom montażu i narzędziom dającym mechanikowi najwyższy komfort pracy.

Tagi

SKF 



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane