strona główna Nadwozia Podgrzewane wycieraczki Tarrex
2010-10-10, ostatnia aktualizacja 2010-10-10 19:49

Podgrzewane wycieraczki Tarrex

Podgrzewane wycieraczki Tarrex

Fot. Fleet Service

Podgrzewane wycieraczki Tarrex

Z przeprowadzonych badań wynika, iż polscy kierowcy coraz bardziej narzekają na zimowe warunki jazdy, gdy intensywne opady śniegu oraz niskie temperatury powodują przymarzanie wycieraczek do szyb.

Dobra widoczność ze stanowiska kierowcy jest jednym z głównych warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego. Dlatego część samochodów wyposaża się już fabrycznie w podgrzewaną przednią szybę, ale użytkownicy pozostałych skazani są na kłopotliwe ręczne skrobaczki. Dla nich więc przede wszystkim przeznaczone są uniwersalne i przeznaczone do konkretnych modeli pojazdów wycieraczki Tarrex, w tym także wycieraczki podgrzewane elektrycznie.

Tarrex FB-300 to linia wycieraczek dających się dopasować wymiarami do prawie wszystkich współczesnych samochodów. Zastosowano w nich unikalny system podgrzewania, w którym oprawa zawiera element grzejny, przebiegający przez całą długość pióra. Po włączeniu zasilania grzałka ta szybko osiąga temperaturę 60°C, nagrzewa odpowiednio ukształtowany element gumowy, by zapobiec gromadzeniu się na nim śniegu i lodu. To z kolei zapewnia dokładne oczyszczanie szyby.

Konkurs

Dzięki bezszkieletowej konstrukcji pióra dociskane są równomiernie do szyby na całej swej długości, podczas gdy wycieraczki standardowe mają docisk punktowy, wywierany jedynie w sześciu lub ośmiu miejscach. Opływowy kształt oprawy pióra i jej stosunkowo niewielka wysokość zapobiegają odrywaniu ramienia od szyby przez względny ruch powietrza nawet przy dużych prędkościach jazdy.

Gumowe pióro ma specjalny profil z dwoma zagięciami. Pierwsze zagięcie niweluje dźwięki  mitowane podczas ruchu powrotnego ramion dla zachowania odpowiedniego komfortu jazdy. Drugie - zmniejsza opór towarzyszący wahadłowemu ruchowi wycieraczki po szybie. Zastosowanie podgrzewania piór oznacza rewolucyjną wręcz zmianę w dziedzinie komfortu i bezpieczeństwa jazdy w warunkach zimowych. Poza tym podgrzewane wycieraczki Tarrex przedłużają żywotność samego pióra wycieraczki, a także spowalniają wywołane tarciem matowienie oczyszczanej powierzchni szyb. Zmniejszają też zużycie płynu do spryskiwacza.

Instalacja podgrzewanych wycieraczek w samochodzie jest bardzo łatwa. W najprostszym wariancie opiera się na zasilaniu elektrycznym z wykorzystaniem gniazda zapalniczki. W tym celu pióro z elementem grzejnym łączy się standardowym sposobem z ramieniem (fot. 1) i wciska do jego gniazdka wtyczkę kabla elektrycznego (fot. 2 i 3). Sam kabel prowadzi się następnie przez wnętrze komory silnika (fot. 4 i 5) albo (rozwiązanie bardziej prowizoryczne) przez szczelinę pomiędzy drzwiami a przednim słupkiem, do kabiny i znajdującego się w niej gniazda zapalniczki.

Przewód w obu wypadkach nie może być napięty, gdyż grozi to jego rozłączeniem (fot. 6). W komorze silnika przewód nie powinien z kolei zwisać luźno, więc najlepiej spiąć go z innymi przewodami (fot. 7). Podgrzewanie pióra rozpoczyna się w tej wersji instalacyjnej przez włożenie standardowej wtyczki kabla do gniazdka zapalniczki (fot. 8).

TARREX



Maciej Wiącek
Właściciel firmy Fleet Service

  • 2010-11-29 15:35

    GDZIE TO MOŻNA KUPIĆ?

    Pako

    Gdzie to można kupić?? Szukałem na necie i nie znalazłem produktu tej firmy.

    skomentuj

  • 2010-12-01 10:03

    znalazlem

    Pako

    Znalazłem za 140zł na allegro, ale innej firmy.

    skomentuj

  • 2010-11-30 08:23

    Właśnie Gdzie to można kupić w Polsce?

    Pawluch

    Google milczy jeśli chodzi o sprzedaż w polsce:/, allegro również

    skomentuj

  • 2010-12-01 19:29

    Kupiłbym

    janusz

    Ale gdzie?

    skomentuj

  • 2014-01-18 08:11

    Może i ciekawe, ale...

    Mantom

    Ale sposób instalacji pokazany na fotografiach to prowizorka na całego. Przewody poprowadzone byle jak przy wycieraczkach (łatwo je urwać przy porannym)odśnieżaniu, żółtawa opaska kablowa do ściągania czarnych przewodów i peszli na fot.7, propozycja \"(rozwiązanie bardziej prowizoryczne) przez szczelinę pomiędzy drzwiami a przednim słupkiem, do kabiny i znajdującego się w niej gniazda zapalniczki\". Dodam, że jeśli przewody zasilające są zakończone wtyczkami to ich przeprowadzenie do kabiny przez przepust z fot. 5 moze okazać się niemozliwe, gdyż w niektorych pojazdach jest tam bardzo duzo przewodów fabrycznych. Trzeba ciąc i potem lutowac, co z kolei spowoduje utratę gwarancji. No i wycieraczki z przewodami moga skusic złodziei.

    skomentuj



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane