strona główna Lakiernictwo Aplikacja lakieru Machine Grey z palety Mazdy
2020-11-19, ostatnia aktualizacja 2020-11-19 06:00

Aplikacja lakieru Machine Grey z palety Mazdy

Fot. Spies Hecker

Fot. Spies Hecker

Popularny wśród właścicieli Mazdy szary lakier Machine Grey jest aplikowany w trzech warstwach przy użyciu zaawansowanej technologii o nazwie Takuminuri. Jego naprawa jest wyjątkowo wymagająca. Oto praktyczne wskazówki dotyczące wykorzystania lakieru bazowego Permahyd Hi-TEC 480 Base Coat.

Od 2016 r. Mazda stosuje kolor 46G Machine Grey na różnych modelach samochodów. Do jego aplikacji, podobnie jak w przypadku koloru Soul Red, japoński producent wykorzystuje zaawansowany proces lakierowania zrobotyzowanego o nazwie Takuminuri. Kolor Machine Grey składa się z trzech warstw: refleksyjnej, transparentnej oraz warstwy lakieru bezbarwnego.

Ziarno aluminium w lakierze nadaje mu metaliczną głębię, a pigmenty w warstwie refleksyjnej pozwalają uzyskać intensywny kontrast pomiędzy światłem a cieniem. Samochód wygląda, jakby został wykonany z jednego kawałka stali.

Odtworzenie takiego efektu podczas naprawy nie jest łatwe. Ze względu na swój złożony charakter odcień Machine Grey może się różnić pomiędzy poszczególnymi modelami. Dlatego w oprogramowaniu kolorystycznym Phoenix znajduje się bogaty wybór receptur dla lakieru bazowego Permahyd Hi-TEC Base Coat 480.

Oto wskazówki specjalisty Spies Hecker dotyczące uzyskania idealnego efektu podczas odtwarzania tak skomplikowanego, trójwarstwowego koloru, jak Machine Grey:

Wskazówka nr 1: Natryski próbne

Ponieważ Machine Grey jest bardzo złożonym kolorem, po wykonaniu pomiaru spektrofotometrem ColorDialog Phoenix zalecamy wykonać natryski próbne, aby uzyskać efekt i wygląd lakieru najlepiej dopasowany do oryginalnego koloru. Natrysk próbny należy oceniać przy różnorodnym oświetleniu, zwłaszcza przy naturalnym świetle dziennym.

Wskazówka nr 2: Czarny lakier bazowy

Po przygotowaniu podłoża należy nałożyć czarny lakier bazowy do pełnego krycia, który następnie jest cieniowany na oryginalny lakier. W przypadku mniejszych napraw warto obniżyć ciśnienie w pistolecie, aby uzyskać płynne przejście koloru. Lakier bazowy należy zostawić do całkowitego wyschnięcia, a element – do pełnego ostygnięcia.

Wskazówka nr 3: Specjalna naklejka  do kontroli krycia (szachownica)

Przed aplikacją półprzezroczystej warstwy z efektem, na którą składa się skoncentrowany czarny lakier z drobnym ziarnem aluminium, warto w lakierowanym miejscu umieścić specjalną, czarno-szarą naklejkę. Pomaga ona kontrolować nakładaną ilość lakieru podczas aplikacji warstwy z efektem, gdzie nie można dopuścić do pełnego krycia. Przed przejściem do warstwy z efektem należy na obszar przylegający do miejsc naprawy nałożyć środek do cieniowania. Warstwa z efektem powinna być zamknięta, cienka i jednolita.

Wskazówka nr 4: Naturalne światło

Po wyschnięciu warstwy z efektem sprawdza się stopień pokrycia koloru bazowego na naklejce. Jeśli efekt transparentności jest odpowiedni, można przejść do lakieru bezbarwnego. Efekt końcowy należy uważnie i dokładnie obejrzeć w różnym oświetleniu. O sukcesie decyduje wygląd naprawy w świetle dziennym, w którym najlepiej można ocenić, czy dobrze dopasowano kolor oraz czy udało się zachować gładkie przejście pomiędzy miejscem naprawy a lakierem oryginalnym.

Wskazówka nr 5: Wideo

Spies Hecker oferuje lakiernikom kompleksowe wsparcie, proste rozwiązania systemowe oraz praktyczne wskazówki na kanale YouTube – www.youtube.com/spieshecker. Nagrania trwają 5-10 minut. Na każdym z nich doświadczony lakiernik prezentuje właściwe wykorzystanie i możliwości produktów Spies Hecker.



Evgeny Khmelev
Spies Hecker Head of Training na Europę, Bliski Wschód i Afrykę



 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane