2011-02-22, ostatnia aktualizacja 2011-02-22 12:41

Bezpieczne przewody do LPG

Fot. Sentech

Fot. Sentech

Niezawodny zapłon w samochodach zasilanych gazem zależy w dużej mierze od właściwych przewodów zapłonowych. Najlepsze w takich zastosowaniach są przewody z rdzeniami ferrytowymi.

Wiązka przewodów zapłonowych typu „wire wound” ma unikalną budowę. Składa się ze spiralnego rdzenia, oplecionego wokół elastycznego ferrytu. Dzięki takiej budowie rdzeń stanowi układ RLC, czyli łączy w sobie cewkę, opornik i kondensator. Takie rozwiązanie konstrukcyjne doskonale tłumi wszelkie zakłócenia elektromagnetyczne, a jednocześnie zapewnia mały opór elektryczny. Ten zaś z kolei sprawia, że energia przekazywana do świecy nie jest po drodze rozpraszana.

Jest to niezbędne zwłaszcza podczas rozruchu silnika przystosowanego do spalania LPG oraz w trudnych warunkach atmosferycznych. Energia magazynowana w ferrytowym rdzeniu jest częściowo oddawana poprzez indukcję do świecy, powodując dłuższe trwanie iskry. Dzięki temu następuje lepsze spalenie mieszanki i zmniejszenie zużycia paliwa oraz zwiększenie sprawności silnika.

Układ RLC zapewnia również dostosowywanie się przewodów do odpowiedniego poziomu tłumienia, w zależności od prędkości obrotowej silnika. Wyniki przeprowadzonych badań wskazują wyraźnie, że przewody z rdzeniem ferrytowym osiągają we wszystkich zakresach najbardziej optymalne właściwości niedostępne dla innych, alternatywnych rozwiązań.

Zapłon mieszanki powietrzno-gazowej jest znacznie trudniejszy niż mieszanki benzynowo-powietrznej. Ponadto przebieg procesu spalania w przypadku obu tych substancji jest inny. Do zapalenia mieszanki gazowej konieczne są wyższe napięcia i dłuższy czas trwania iskry na świecy.

Ferrytowe przewody zapłonowe ze względu na swoją konstrukcję są przystosowane do tłumienia zakłóceń elektromagnetycznych nie dzięki podłączeniu dodatkowych oporników, lecz na skutek własnego oporu elektrycznego, rozłożonego równomiernie na całej długości rdzenia. Spełniają w ten sposób warunek zapewnienia jak największej energii iskry i małego spadku napięcia między elektrodami świecy dzięki jak najmniejszemu oporowi elektrycznemu.

Zastosowanie ferrytu oraz otaczających go spiralnie nawiniętych zwojów (50 na centymetr długości rdzenia) cienkiego drutu ze stali o wysokiej jakości tworzy cewkę generującą pole elektromagnetyczne, które nie wychodzi poza to uzwojenie. Opór elektryczny jest bardzo mały ponieważ drut i ferromagnetyk dobrze przewodzą prąd. Zapłon staje się pewniejszy, wzrasta sprawność silnika.

Ferrytowe przewody zapłonowe Sentech są z podanych tu powodów najlepsze dla silników korzystających z paliwa LPG, ale ich konstrukcja oraz wykonanie zgodne z wymogami OEM czynią je bezkonkurencyjnymi również w silnikach benzynowych.



Sentech
Przewody i cewki zapłonowe


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2