strona główna Mechanika Z pompą czy bez pompy?
2011-10-09, ostatnia aktualizacja 2011-10-09 12:51

Z pompą czy bez pompy?

Fot. SKF

Fot. SKF

Oferowane przez SKF zestawy naprawcze VKMC oprócz elementów napędu rozrządu zawierają także pompę układu chłodzenia. Nie jest to chwyt marketingowy, lecz odpowiedź na realne potrzeby rynku.

Już od 20 lat SKF – firma znacznie wcześniej znana na świecie jako producent najlepszych łożysk – dostarcza również kompletne zestawy samochodowych napędów rozrządu. Łączna liczba wyprodukowanych kompletów przekroczyła 100 milionów. W jednym opakowaniu mieszczą one: pasek, rolkę napinającą, rolki prowadzące, uszczelnienia i ewentualnie też pompę cieczy chłodzącej do konkretnego modelu i wersji samochodu.

Równoczesną wymianę pompy płynu chłodzącego i napędu rozrządu należy uznać za przykład rozsądnej profilaktyki. Jest to decyzja opłacalna zarówno dla warsztatu, jak i dla właściciela obsługiwanego w nim samochodu – nawet wówczas, gdy nie ma takiej technicznej konieczności. 

W większości silników z paskowym napędem rozrządu pompa jest napędzana tym samym paskiem zębatym, więc trzeba go zdemontować w trakcie jej wymiany. Z tego właśnie względu wszystkie te współzależne elementy najwygodniej i najtaniej wymienia się przy okazji jednej wizyty pojazdu w warsztacie.

Bezwzględna konieczność wymiany pompy układu chłodzenia pojawia się w przypadku jej uszkodzenia (wyciek płynu, zużycie łożyska, zużycie koła pasowego) lub wtedy, gdy pompa ta pełni równocześnie funkcję napinacza paska rozrządu. W pierwszym przypadku mechanik dokonujący wymiany napędu rozrządu ma możliwość oceny stanu pompy w trakcie tej pracy. W drugim – sprawa jest oczywista już w chwili przyjmowania zlecenia (wystarczy sprawdzić procedurę wymiany napędu rozrządu w dokumentacji technicznej danego modelu pojazdu).

W obu przypadkach kompletny zestaw rozrządu z pompą wody (VKMC) stanowi dla klienta najlepsze rozwiązanie, ponieważ zawiera produkty najwyższej, gwarantowanej jakości, a przy tym jest tańszy od sumy wszystkich jego części kupowanych oddzielnie. Dodatkową zaletą zestawów SKF są dołączane do nich ilustrowane instrukcje montażu.

Korzyści warsztatu wynikające ze stosowania tych zestawów są wielostronne.

Po pierwsze: wymiana kompletu wszystkich współpracujących ze sobą elementów umożliwia wykonanie całej wymiany napędu rozrządu zgodnie z procedurą fabryczną, co pozytywnie wpływa na jakość usługi i redukuje ryzyko późniejszej awarii oraz związanej z nią reklamacji. Poza tym zestawy rozrządu SKF pozwalają w sposób uczciwy i zasadny wygenerować dodatkowe przychody z racji rozszerzonego zakresu prac i większej marży naliczonej dla większej liczby części. Istotne znaczenie ma również fakt, iż w omawianych zestawach znajdują się wszystkie części pomocnicze potrzebne do wykonania naprawy wraz z uszczelkami oraz śrubami i nakrętkami. Dzięki temu zaoszczędza się czas poświęcany zwykle na ich skompletowanie, bez wpływu na wysokość wynagrodzenia za wykonywane prace.



Agnieszka Zagórska
Category Manager Engine Management & Service Delphi Technologies Central & Eastern Europe


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2