strona główna Układy elektryczne i elektroniczne Zestaw świateł DRL firmy Philips
2012-07-09, ostatnia aktualizacja 2012-07-09 14:43

Zestaw świateł DRL firmy Philips

Fot. Philips

Zestaw świateł DRL firmy Philips

Fot. Philips

Stosowanie specjalnego oświetlenia do jazdy dziennej poprawia bezpieczeństwo ruchu drogowego. Jego wersje energooszczędne przynoszą także wymierne korzyści użytkownikom i środowisku naturalnemu.

Zgodnie z dyrektywą Komisji Europejskiej 2008/89/WE od 7 lutego 2012 roku światła do jazdy dziennej (DRL – Daytime Running Light) muszą być montowane we wszystkich nowych samochodach osobowych i dostawczych.

Od sierpnia 2012 roku obowiązkiem tym zostają objęte także samochody ciężarowe. Najważniejsze argumenty przemawiające na rzecz DRL używanych zamiast świateł mijania można podzielić na dwie kategorie: „bezpieczeństwo” i „oszczędność”.

Podczas projektowania świateł do jazdy dziennej specjaliści Philips położyli nacisk na to, aby maksymalnie „oznakować” pojazd, na którym są zainstalowane zestawy DRL. Tak więc w ciągu dnia auto z oświetleniem o jasności przekraczającej 800 kandeli jest bardziej widoczne, niż samochód z zapalonymi tradycyjnymi światłami mijania – zarówno w pełnym słońcu, jak i przy ograniczonej widoczności. Światła DRL Philips doskonale sprawdzają się też wtedy, gdy w słoneczny dzień samochód wyjeżdża z zacienionego fragmentu drogi.

konkurs

W wielu modelach samochodów światła mijania nie włączają się automatycznie po uruchomieniu silnika. Trzeba zatem o nich pamiętać i włączać je ręcznie. Niektórym kierowcom zdarza się zapominać o tym obowiązku i powodować w ten sposób zagrożenie w ruchu, karane w Polsce przez policję (jazda bez świateł od świtu do zmierzchu to 2 pkt karne i 100 zł mandatu). DRL Philips po rozruchu silnika włączają się automatycznie.

Philips

Pojedynczy moduł DRL Philips

Jeśli chodzi o korzyści ekonomiczne, to po pierwsze światła DRL Philips są znacznie trwalsze niż halogenowe żarówki H4 lub H7. Zakup akcesoryjnego zestawu DRL jest inwestycją wręcz jednorazową, ponieważ żywotność diod LED Philipsa sięga 10 tysięcy godzin, co odpowiada 500 000 kilometrów przejechanych ze średnią prędkością 50 km/h. Dodatkowo oszczędza się w ten sposób inne źródła światła stanowiące fabryczne wyposażenie pojazdu, w tym także te najdroższe – ksenonowe. Koszt wymiany jednego wkładu do reflektora ksenonowego jest zbliżony do ceny całego zestawu DRL Philips.

Drugą istotną korzyścią jest zmniejszenie poboru energii elektrycznej, wytwarzanej przecież ze zużywanego paliwa. Wynika ono ze znacznie mniejszej mocy źródeł światła i innego ich podłączenia do instalacji elektrycznej. Używane w światłach mijania żarówki halogenowe mają łączną moc 110 watów, podczas gdy cały zestaw DRL Philips charakteryzuje się mocą rzędu 14 watów. Poza tym podczas jazdy na światłach mijania włączone jest także podświetlenie deski rozdzielczej i pozycyjne światła tylne. Zestaw DRL Philips włączany jest natomiast bez pozostałych lamp.



Tarek Hamed
Marketing Manager CE Lumileds Poland

  • 2012-07-10 20:37

    Hehe

    Piotr Nowacki

    Artykuł na zamówienie.

    skomentuj

  • 2012-07-25 19:58

    Taaa

    Woto

    \"Niektórym kierowcom zdarza się zapominać o tym obowiązku i powodować w ten sposób zagrożenie w ruchu\". Znaczy, że 95% kierowców na świecie powoduje zagrożenie. Autor bałwan, a przepis idiotyczny.

    skomentuj



 

Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2