strona główna Praktyka warsztatowa Serwisowanie przewodów zapłonowych
2012-10-31, ostatnia aktualizacja 2012-10-31 07:33

Serwisowanie przewodów zapłonowych

Fot. GG Profits

Fot. GG Profits

Nieuchronne zbliżanie się jesieni powinno skłonić zarówno użytkowników samochodów z zapłonem iskrowym, jak i warsztaty serwisujące te pojazdy do uważnego sprawdzenia stanu instalacji zapłonowych.

Nie warto w tej sprawie czekać na pierwsze objawy, że "coś" się dzieje z zapłonem, gdyż wtedy usunięcie usterki staje się już bardziej kłopotliwe i w związku z tym kosztowne. Doświadczony mechanik przeprowadza taką profilaktyczną kontrolę układu zapłonowego szybko i bezbłędnie, ustalając drogą eliminacji, które części powinno się wymienić. Najczęściej konieczność taka dotyczy przewodów zapłonowych i świec. Wymiana tych elementów wskazana jest również wtedy, gdy działają one na pozór bez zarzutu, lecz ze wstępnej rozmowy z klientem wynika, że zmontowano je w samochodzie już "wieki" temu albo wręcz w fabryce, a samochód zdążył od tamtego czasu przejechać kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Jeśli więc nic się jeszcze nie stało, to znaczy, że stanie się wkrótce, zwłaszcza pod wpływem jesienno-zimowych warunków klimatycznych.

Zwykle już podczas demontażu wiązki przewodów w celu ich dokładniejszej kontroli okazuje się, że jeden z nich albo nawet kilka ma przetartą lub popękaną izolację, ponieważ wcześniej zamontowano je niedbale bądź samoczynnie wysunęły się ze swych zaczepów i ocierały o sąsiadujące z nimi części w komorze silnika. Równie często zdarza się, że osłony izolacyjne końcówek przewodów wykazują już znaczne zużycie.

Wspomniane przypadki uszkodzeń dotyczą przede wszystkim przewodów zapłonowych o niskiej wytrzymałości, czyli takich, w których izolacja silikonowa nie odpowiada jakościowym i technicznym wymogom producenta pojazdu. Po pewnym czasie ich izolacja parcieje i kruszy się, a cały kabel staje się bezużyteczny. Sprzyja temu zjawisku zasilanie paliwem gazowym, przy którym przewody zapłonowe muszą spełniać bardziej rygorystyczne warunki techniczne niż w pojazdach zasilanych benzyną.

Przewody zapłonowe

Odpowiadają im w pełni oryginalne przewody zapłonowe marki Sentech. Produkująca je firma GG Profits włączyła ostatnio do swojej oferty kompletne wiązki przewodów z rdzeniem miedzianym, przeznaczone do autobusów z zapłonem iskrowym zasilanych gazem ziemnym. Ten nowy produkt został opracowany dla jednego z Miejskich Przedsiębiorstw Komunikacyjnych w województwie podkarpackim, eksploatującego gazowe autobusy MAN. Zainstalowane w nich przewody Sentech zdobyły bardzo pochlebne opinie z powodu swej niezawodności i wpływu na zwiększenie energii iskry zapłonowej.

Przy doborze nowych przewodów z katalogu Sentech należy dokładnie określić markę i model pojazdu, rok produkcji i pojemność silnika.

Aktualny katalog z pełnymi danymi jest zamieszczony na stronie: www.sentech.pl/katalog.



Sentech
Przewody i cewki zapłonowe



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane