strona główna Lakiernictwo Naprawa przed uszkodzeniem
2010-02-12, ostatnia aktualizacja 2010-02-15 00:19

Naprawa przed uszkodzeniem

Zasadniczą część naprawy wykonuje się wcześniej

Fot. Akzo Nobel

Zasadniczą część naprawy wykonuje się wcześniej

Wkrótce pojawią się na rynku opracowane przez AkzoNobel Car Refinishes zestawy do amatorskich napraw lakierniczych. Jest to propozycja atrakcyjna dla właścicieli pojazdów i dla usługowych lakierni.

Pozornie ten pomysł wydaje się spóźniony co najmniej o kilkadziesiąt lat. Kiedyś motoryzacyjni hobbyści poświęcali długie godziny na wykonywanie tak zwanych zaprawek za pomocą cienkich pędzelków, a każde nowe auto miało w swym fabrycznym wyposażeniu mały pojemnik z lakierem w „oryginalnym” kolorze. Dziś bardzo rzadko użytkownik samochodu ma czas i ochotę na samodzielne wykonywanie jakichkolwiek jego napraw, a zwłaszcza tych lakierniczych, związanych z odbudową ubytków w wielowarstwowych powłokach i skomplikowanym doborem kolorystycznych receptur.

Nie zmieniło się tylko to, że rysy i odpryski na nadwoziach są przykre i dla kierowców, i dla zawodowych lakierników. Dobrym rozwiązaniem dla jednych i drugich może więc okazać się zestaw StickerFix™. Usuwa on bowiem w prosty sposób uszkodzenia już istniejące, a także zapobiega skutecznie tym, które dopiero mogą się pojawić. Istota tej koncepcji polega na połączeniu opatentowanej technologii lakierniczej AkzoNobel ze specjalnie opracowanym foliowym podkładem.

W tym systemie lakiernik dokonujący w warsztacie drobnej lub średniej naprawy samochodu klienta lakieruje równocześnie (z użyciem tych samych materiałów i sprzętu) arkusz specjalnej folii samoprzylepnej, nanosząc na nią kolejne warstwy lakieru bazowego i bezbarwnego.

Po wyschnięciu całości lakierowany arkusz tnie się specjalną wycinarką na kawałki o odpowiednich rozmiarach i kształtach.

Tak powstaje zestaw gotowych naklejek, utrzymanych dokładnie w kolorze nadwozia, dających po zastosowaniu znacznie lepsze efekty wizualne niż rozmaite kredki koloryzujące. Klient może je potem wykorzystywać do samodzielnego zaklejania niewielkich uszkodzeń i ognisk korozji albo używać ich profilaktycznie do ochrony miejsc najbardziej podatnych na porysowania i obtłuczenia. Dotyczy to szczególnie krawędzi drzwi i przednich powierzchni pojazdów.

Zestawy naklejek StickerFix™ w najpopularniejszych na rynku kolorach standardowych mogą być też produkowane w każdym zakładzie lakierniczym i sprzedawane detalicznie. Folia oferowana będzie w arkuszach formatu A5 (połowa standardowego formatu A4) wraz ze specjalnymi wycinarkami.

Nowy produkt został dokładnie przetestowany i spełnia najwyższe normy w zakresie przyczepności. Jest całkowicie odporny na mycie wodą i parą wodną, działanie solanki, uderzenia drobnych kamieni, kontakt z benzyną oraz działanie czynników atmosferycznych. Odznacza się również bardzo długim okresem trwałości, lecz w razie potrzeby można go łatwo usunąć z nadwozia po podgrzaniu zwykłą suszarką do włosów. Poza tym jest przyjazny dla środowiska naturalnego.

Ta nowa technologia powinna pomóc samochodowym lakierniom usługowym zwiększyć dochody i zacieśnić ich kontakty z klientami.



Sławomir Bugajski
Dyrektor ds. technicznych, Akzo Nobel Car Refinishes Polska sp. z o.o.



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane