strona główna Blacharstwo Diagnostyczny system pomiarowy Point X
2014-10-17, ostatnia aktualizacja 2014-10-17 06:04

Diagnostyczny system pomiarowy Point X

Fot. CTS, Archiwum

Fot. CTS, Archiwum

Point X to elektroniczny system diagnostyczny inicjujący najnowszą generację urządzeń do pomiarów powypadkowych odkształceń samochodowych nadwozi. Łączy zminiaturyzowaną konstrukcję z uniwersalną funkcjonalnością.

Ten nowy produkt szwedzkiej firmy Car-O-Liner wykorzystuje w całkowicie nowej formie jej bogaty dorobek z zakresu mechaniczno-elektronicznej techniki pomiarowej i równocześnie wytycza w tej dziedzinie nowe trendy rozwojowe. Prosty w użytkowaniu, jak tradycyjny cyrkiel warsztatowy, odznacza się najwyższą precyzją działania w bezpośrednim połączeniu z największą na świecie bazą danych Car-O-Data, zawierającą ponad 14 000 kart pomiarowych wszelkich marek i modeli samochodów osobowych, tworzonych we współpracy z ich producentami. Dzięki tym cechom Point X jest szczególnie przydatny w szybkim i dokładnym analizowaniu szkód powypadkowych, a jego poręczność stanowi cenną zaletę także podczas diagnozowania i napraw nadwozi w usługowych warsztatach blacharskich, gdzie znacznie podwyższa jakość i efektywność wykonywanych prac.

CTS

Teleskopowy liniał pomiarowy z kolorowym wyświetlaczem i zamontowanymi adapterami do konkretnych punktów bazowych (u góry) oraz liniał wraz z zestawem adapterów dostarczany w specjalnej walizce

Sam pomiar odległości pomiędzy dowolnymi punktami bazowymi badanego nadwozia może być dokonany systemem Point X w pojeździe znajdującym się na podnośniku, na ramie naprawczej albo wręcz na podłodze warsztatu. Odbywa się to za pomocą teleskopowo rozsuwanego lekkiego liniału, wykonanego z włókna węglowego. Na jego rozstawnych końcach można montować odpowiednie adaptery systemu Car-O-Tronic, także te niezbędne do mierzenia zewnętrznych gabarytów nadwozia. Wykorzystanie magnetycznego uchwytu do unieruchomienia jednej z końcówek pomiarowych pozwala obsługiwać przyrząd jedną ręką. Wyniki odczytywane są na kolorowym wyświetlaczu.

CTS

Użycie liniału do kontroli rozmieszczenia punktów bazowych płyty podłogowej

Jest to jedynie najprostsza z dostępnych funkcji. Pozostałe wynikają z faktu, iż przyrząd, mimo swych miniaturowych rozmiarów, korzysta w pełnym zakresie z komputerowego programu Vision?2 opracowanego dla klasycznych, skomputeryzowanych systemów pomiarowych firmy Car-O-Liner. To zaś pozwala na automatyczne (bez manualnej kalibracji, poziomowania i wpisywania ustalonych wartości) odnoszenie rzeczywistych odległości do występujących w karcie pomiarowej konkretnego modelu i wersji pojazdu wybranego z bazy danych za pośrednictwem wspomnianego czytnika. Identyfikację badanych samochodów z ich dokumentacją techniczną ułatwiają obszerne zestawy czytelnych fotografii. Poza tym program zawiera interaktywną instrukcję, prowadzącą niedoświadczonego użytkownika przez cały proces pomiarowy, dający w efekcie kompleksową analizę wszystkich odchyłek wymiarowych występujących w badanym nadwoziu. Można ją zapisać w formie elektronicznej lub wydrukować w postaci standardowego protokołu badań.

CTS

Współpraca przyrządu Point X z komputerem wyposażonym w oprogramowanie Vision2

Komunikacja przyrządu z wyposażonym w odpowiednie oprogramowanie (w tym wspomniany już program Vision2) komputerem zewnętrznym oraz urządzeniami peryferyjnymi odbywa się za pomocą bezprzewodowej łączności Bloothoth. Aktualizacji kart pomiarowych dokonywać można przez Internet bądź w tradycyjny sposób za pośrednictwem nośników CD. Jest ona bezpłatna w pierwszym roku użytkowania systemu.

CTS

Wybór marki, modelu i wersji pojazdu z bazy danych Car-O-Data

CTS

Karta pomiarowa badanego samochodu z dodatkowymi informacjami graficznymi i zdjęciowymi

CTS

Graficzna instrukcja przeprowadzenia kolejnego etapu kompleksowej procedury pomiarowej



Toni Seidel
Prezes CTS sp. z o.o.



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane