strona główna Biznes NGK w Polsce, Polska w NGK
2010-04-29, ostatnia aktualizacja 2010-04-29 11:04

NGK w Polsce, Polska w NGK

Siedziba zarządu korporacji w Miyanojo (Japonia)

Fot. NGK

Siedziba zarządu korporacji w Miyanojo (Japonia)

Nasza firma działa obecnie na wszystkich kontynentach, posiadając 8 central sprzedaży, 11 fabryk i 14 przedstawicielstw. W 38 krajach Europy zatrudnia łącznie ponad 340 osób.

Firma NGK Spark Plug Co. Ltd powstała 26 października 1936 r. w Japonii. Bazując na doświadczeniach japońskiego przemysłu ceramicznego, w 1937 r. rozpoczęła produkcję wysokiej jakości świec zapłonowych dla przemysłu samochodowego. W roku 1949 dołączyła do nich nowa grupa produktów o nazwie „nowe ceramiki”, sprzedawane pod marką NTK. Częścią tej grupy produktów są sondy lambda, które trafiają do producentów samochodów na całym świecie.

Ekspansja NGK na kontynent europejski rozpoczęła się w roku 1975, kiedy to firma otworzyła swój pierwszy europejski oddział w Anglii. Cztery lata później powstał oddział w Niemczech. Zatrudnionych w nim było wówczas zaledwie 10 osób. Wraz z rosnącą liczbą zastosowań produktów NGK na europejskim rynku oryginalnego wyposażenia marka NGK stała się powszechnie rozpoznawalna, szczególnie na rynku wtórnym.

W roku 1989 firma NGK Spark Plug Niemcy zmieniła nazwę na NGK Spark Plug Europe. Do oferowanego asortymentu produktów doszły wówczas sondy lambda i świece żarowe, a ilość pracowników wzrosła do 65.

Do tego czasu producenci samochodów zaufali już świecom zapłonowym NGK i liczyli na dalszy rozwój firmy. Z tego względu w roku 1990 NGK zainwestowała w budowę Centrum Technicznego o powierzchni 2 200 m2, które służy do technicznego wsparcia europejskich producentów w zakresie testowania silników i podwozi, symulacji warunków niskich temperatur oraz specjalistycznych badań spalin.

Wkrótce potem zbudowano też dwa firmowe magazyny – jeden dla segmentu wyposażenia oryginalnego, drugi dla rynku wtórnego. Zaopatrują one w produkty NGK prawie wszystkie kraje Europy. Wyjątek stanowi Wielka Brytania, która posiada własny magazyn, obsługujący także Irlandię.

Dziś, 30 lat później, firma NGK jest partnerem technicznym 52 producentów na rynku wyposażenia oryginalnego i obsługuje 526 klientów na rynku wtórnym. W segmencie oryginalnego wyposażenia firma zaopatruje wszystkich wiodących producentów europejskich, takich jak: Audi, Alfa Romeo, Bentley, BMW, Ferrari, Fiat, Ford, Honda, Jaguar, Lancia, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Opel, Renault, Škoda, Toyota, Volkswagen i Volvo. Wielu z nich wyraziło swoje uznanie dla jakości produktów i wsparcia technicznego NGK poprzez liczne nagrody i wyróżnienia.

Zakłady koncernu NGK w Japonii

Rys.: Zakłady koncernu NGK w Japonii

NGK jest też wiodącym w świecie producentem sond lambda, które sprzedaje pod marką NTK. Czołowi producenci, np.: Aston Martin, BMW, Citroën, Fiat, Ford, Honda, Jaguar, Lancia, Opel, Peugeot, Renault, Rover, Volkswagen i Volvo, stosują sondy lambda NTK w produkcji seryjnej swoich samochodów. Coraz więcej producentów ufa też świecom żarowym marki NGK.

Wprowadzony przez NGK w 1991 r. na rynek wtórny asortymentem świec zapłonowych V-Line oraz utworzony w roku 2005 asortymentem świec żarowych D-Power dowodzą, że stosowanie najnowszych technologii i utrzymywanie jakości na najwyższym światowym poziomie – są najlepszą drogą do osiągnięcia rynkowego sukcesu.

Na rynku polskim firma NGK jest obecna od 1990 r., a od 2003 r. ma w Polsce swe przedstawicielstwo. Jest to ciekawy model biznesu, ponieważ placówka ta  nie prowadzi bezpośredniej sprzedaży. Zajmują się tym wyselekcjonowani dystrybutorzy, tzw. importerzy, którzy otrzymują uprawnienia do sprowadzania produktów NGK z magazynu w Niemczech i sprzedawania ich na rynku polskim. Natomiast Przedstawicielstwo NGK w Polsce zapewnia im wsparcie techniczne i marketingowe. Jak widać, model ten jest skuteczny, ponieważ w krótkim czasie od rozpoczęcia działalności firmy na rynku polskim marka NGK z niemal nikomu nieznanej stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych w polskiej branży motoryzacyjnej. Sukces ten zawdzięcza podstawowym założeniom strategicznym, towarzyszącym wejściu firmy na nasz krajowy rynek, czyli: elastyczności oferty i bliskim kontaktom z klientami.

Przedstawicielstwo NGK w Polsce stale dba o to, aby asortyment produktów był dopasowany do krajowego parku samochodowego oraz potrzeb zgłaszanych przez importerów, a własny system kontaktów z klientami pozwala na bieżącą wymianę informacji i opinii na temat tej oferty.

Dzięki takiemu podejściu Polska wyróżnia się w NGK wynikami sprzedaży i ma bardzo istotny udział w krajowym rynku świec zapłonowych.



Wojciech Łyżwa
Dyrektor Przedstawicielstwa NGK/NTK

Tagi

Biznes  Firma  NGK 



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane