strona główna Wyposażenie Pełne przygotowanie do sezonu
2016-04-11, ostatnia aktualizacja 2016-04-11 06:00

Pełne przygotowanie do sezonu

Fot. Autohausbritting.de, Bosch, Evert, Magneti Marelli, Profitool, Texa, Valeo, classicautoair.com

Fot. Autohausbritting.de, Bosch, Evert, Magneti Marelli, Profitool, Texa, Valeo, classicautoair.com

W ofercie produktów i usług przygotowanej przez firmę Inter Cars na sezon wiosenno-letni znaleźć można wszystko, czego mogą potrzebować niezależne warsztaty zajmujące się serwisowaniem i naprawami samochodowych klimatyzacji.

Pełna gotowość do realizacji sezonowych zleceń klientów wymaga posiadania sprawnego sprzętu serwisowego, dogodnego dostępu do części zamiennych, zaliczenia obowiązkowych szkoleń i... środków finansowych na pokrycie niezbędnych wydatków.

Po pierwsze sprzęt

Na progu nowego sezonu stacje do obsługi klimatyzacji same wymagają profesjonalnego serwisowania i ewentualnej wymiany. Potrzebny też bywa zakup nowych urządzeń dla rozszerzenia działalności. Inter Cars dysponuje bogatą ofertą tego rodzaju sprzętu, a ponadto zapewnia jego gwarancyjne przeglądy okresowe, dokonywane przez wykwalifikowany personel jego producentów lub przez własnych specjalistów. Dotyczy to urządzeń marek Evert, Profitool, Texa, Valeo.

Również wszystkie pozostałe stacje do obsługi samochodowych układów klimatyzacji wymagają wykonania przeglądu okresowego, obejmującego obowiązkową wymianę materiałów eksploatacyjnych. W zależności od konstrukcji i wymogów producenta obsługę tę należy wykonywać w niżej podanych cyklach.

klimatyzacja

W stacjach marki Texa serii 6xx i 7xx co 90 godzin pracy pompy próżniowej konieczna jest wymiana oleju i filtra oparów pompy oraz wymiana filtra mechanicznego i filtra osuszacza po każdych 150 kg przefiltrowanego czynnika.

klimatyzacja

W stacjach marki Bosch w przypadku modeli serii 650 trzeba co 60 godzin pracy pompy próżniowej przeprowadzić wymianę oleju oraz wymianę filtra osuszacza co 150 kg przefiltrowanego czynnika chłodniczego. W przypadku urządzeń serii 751 tej marki co 60 godzin pracy pompy próżniowej obowiązuje wymiana oleju, a po każdych 75 kg przefiltrowanego czynnika chłodniczego wymiana filtra osuszacza. W modelach serii 511 serwisowanie wymagane jest co 50 godzin pracy pompy próżniowej i obejmuje wymianę oleju, a wymiana filtra osuszacza następuje po 50 kg przefiltrowanego czynnika. W seriach 611/652 czynności te należy przeprowadzać co 10 godzin pracy pompy próżniowej i co 150 kg przefiltrowanego czynnika. Podobne cykle serwisowe dotyczą serii 752, z tym że wymiana filtra osuszacza następować powinna po przefiltrowaniu każdych 68 kg czynnika chłodniczego. Stacje serii 810 muszą być serwisowane co 30 godzin pracy pompy próżniowej w zakresie wymiany oleju, a filtr osuszacza wymieniany być powinien co 150 kg przefiltrowanego czynnika chłodniczego.

klimatyzacja

W stacjach marki Valeo (serie Easy i Profi) cykl serwisowy wynosi 60 godzin pracy pompy próżniowej. Należy uruchomić w nich funkcję sprawdzania jakości oleju. Co najmniej raz w roku trzeba wymienić filtr osuszacza czynnika (dotyczy R134a) oraz co 45 kg w przypadku czynnika R1234yf. Serie Auto i Advance serwisuje się co 10 godzin pracy pompy próżniowej, wymieniając olej, a filtr osuszacza wymaga wymiany co 150 kg przefiltrowanego czynnika chłodniczego.

Stacje marki Profitool serii ACM3000 wymagają wymiany oleju co 50 godzin pracy pompy próżniowej i filtra osuszacza co 50 kg przefiltrowanego czynnika.

Stacje marki Magneti Marelli (seria Next) serwisuje się co 60 godzin pracy pompy próżniowej w zakresie sprawdzenia/wymiany oleju, wymiana filtra osuszacza następuje po przefiltrowaniu każdych 150 kg czynnika chłodniczego.

Stacje marki Evert (serie Basic/Plus/Country) serwisuje się co 100 godzin pracy pompy próżniowej, dokonując wymiany oleju. Filtr osuszacza wymienia się po przefiltrowaniu każdych 130 kg czynnika chłodniczego.

klimatyzacja

klimatyzacja

klimatyzacja

W stacjach marki ATT/Hella (serie Polaris D200/D200 Hybrid, Husky) co 50 godzin pracy pompy próżniowej wymienia się olej, a co 60 kg przefiltrowanego czynnika następować powinna wymiana filtra osuszacza.

W trakcie tych przeglądów okresowych oprócz wymiany materiałów eksploatacyjnych przeprowadza się m.in.:

  • kasowanie liczników pompy i chłodziwa;
  • sprawdzenie uszczelnień i połączeń przewodów;
  • sprawdzenie i kalibrację wagi głównej oraz wag bocznych;
  • sprawdzenie i kalibrację czujników ciśnienia;
  • sprawdzenie i kalibrację poprawności dawkowania odzysku czynnika, oleju i preparatu UV;
  • aktualizację oprogramowania Firmware ( bezpłatnie w przypadku stacji Texa);
  • aktualizację bazy danych (opcjonalnie po cenach zależnych od producenta danego modelu i wersji oprogramowania).

Więcej informacji na ten temat uzyskać można u przedstawicieli i doradców firmy Inter Cars.

Zaopatrzenie w produkty naprawcze

W nadchodzącym sezonie wiosenno-letnim w ofercie Inter Cars SA pojawiają się 122 nowe produkty do wymiany najpopularniejszych elementów samochodowych klimatyzacji. Są to m.in. skraplacze, osuszacze i parowniki oraz 48 nowości wśród sprężarek klimatyzacyjnych.

Asortyment ten maksymalnie pokrywa potrzeby warsztatowych klientów użytkujących pojazdy osobowe i dostawcze. Znalazły się w nim produkty takich marek, jak NRF i Nissens, a także referencje od producentów dostarczających podzespoły na linie montażowe pojazdów, jak Hella, Delphi, Denso i Valeo.

W bieżącym roku oferta dystrybutora, oprócz wspomnianych już marek, obejmuje ponad 513 nowych referencji skraplaczy, osuszaczy i parowników naszej marki Thermotec, która jest już dobrze znana klientom Inter Cars z ubiegłych sezonów, głównie ze względu na swe atrakcyjne ceny przy zachowaniu najwyższych norm jakości.

klimatyzacja

W ofercie skraplaczy na szczególną uwagę zasługują nowości: KTT110430 (OE 921008028R) do Dacii Duster 1.5D 06.10-, a także: KTT110433 (OE 5Q0 816 411 AA) do pojazdów: Audi A3; Seat Leon, Leon SC, Leon ST; Škoda Octavia; VW Golf VII 1.2-2.0D 04.12, KTT110450 (OE 8V51 19710 AE) do Forda Fiesty VI 1.6D 06.08- , czy też KTT110457 (OE 82 00 688 392) do aut: Renault Clio, Clio III, Modus 1.4/1.5D/1.6 09.04-.

Wśród nowości z zakresu osuszaczy polecamy m.in.: KTT120005 (OE 8200468518) do pojazdów: Nissan Primastar; Opel Vivaro; Renault Trafic II 1.9-2.5 03.01-, KTT120094 (OE 1K0298403A) do aut: Audi Q3; Seat Altea/XL, Leon; Škoda Octavia, Superb, Yeti; VW Caddy III, Eos, Golf V, VI, Scirocco, Touran 1.2TSI-3.6 V6/4x4 02.03, KTT120085 (OE 13128933) do Opla Combo, Corsy C, Merivy 1.2-1.8 05.03-.

Z kolei do nowości w grupie parowników zaliczają się: KTT150020 (OE 6Q0 820 103) do samochodów: Seat Cordoba, Ibiza IV; Škoda Fabia, Roomster; VW Fox, Polo 1.0-2.0 12.99- oraz KTT150024 (OE 7701205748).

Także oferta kompresorów klimatyzacji do samochodów osobowych i dostawczych będzie w tym roku bardzo bogata, gdyż obejmie aż 392 zastosowania – zarówno sprężarek nowych (marek: NRF, Thermotec, Delphi, Denso, Hella, Nissens i Valeo), jak i regenerowanych, wśród których znajdą się min: Denso Reman, Teamec, Thermotec Reman, Valeo Reman.

Spośród tych nowości warto wymienić TM8623338 (Teamec OE 6G9119D629DC) do pojazdów: Ford Galaxy, Mondeo IV, S-Max 2.0/2.3, 05.06-, VAL813742 (OE 9671216780) do Peugeota 508, 3008, Berlingo 1.6 HDI 06.09-, czy też NRF 32598 (OE 8200958328) do aut: Renault Megane, Scenic, Grand Scenic 1.4 Tce/2.0 DCi 04.09-.

Obowiązkowe szkolenia

Na początku 2016 roku weszła w życie nowa ustawa z dnia 15 maja 2015 roku o substancjach zubażających warstwę ozonową oraz niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych. Według niej każdy warsztat, który zajmuje się obsługą klimatyzacji jest zobowiązany do przeszkolenia personelu i uzyskania zaświadczenia, które upoważnia do pracy ze stacjami i układami klimatyzacyjnymi w pojazdach. W ustawie jest mowa o niektórych pojazdach silnikowych, co może budzić wiele niejasności. Przepisy dotyczą pojazdów kategorii M1 i N1. Pierwsze z nich mają nie więcej niż osiem miejsc siedzących poza miejscem kierowcy, a drugie nie mogą przekraczać masy maksymalnej wynoszącej 3,5 tony.

Firma Inter Cars posiada certyfikację uprawniającą ją do prowadzenia szkoleń w tym zakresie oraz wystawiania zaświadczeń o odbytym szkoleniu. Osoby zainteresowane udziałem w takim szkoleniu proszone są o kontakt z najbliższą filią Inter Cars lub działem szkoleń Inter Cars mail: [email protected]. Zapraszamy też naszą stronę internetową www.szkolenia.intercars.com.pl.

Finansowanie warsztatowych inwestycji

Inter Cars SA posiada również w swojej ofercie kompleksową usługę polegającą na doradztwie i koordynowaniu wszystkich formalności związanych z uzyskaniem finansowania, w tym leasingu.

Współpraca z firmami leasingowymi wyspecjalizowanymi w finansowaniu wyposażenia warsztatów pozwala spełniać zmieniające się oczekiwania i wymagania klientów. Wystarczy wyrazić chęć rozwoju swojego warsztatu i dokonać wyboru potrzebnego do tego sprzętu, aby uzyskać wsparcie i pomoc firmy Inter Cars w osiągnięciu zamierzonego celu.

Naszym zadaniem jest działać tak, aby właściciel warsztatu, nie tracąc swojego cennego czasu, mógł w krótkim terminie, bez dodatkowych formalności, uzyskać finansowanie urządzeń. Zainteresowanych taką formą finansowania zapraszamy do kontaktu z przedstawicielem handlowym Inter Cars.

Sławomir Jankowski

Starszy Specjalista ds. Technicznych i Szkoleń Inter Cars

Jan Niezgoda

Koordynator ds. Serwisu Wyposażenie Warsztatów Inter Cars



Maciej Bobrowski
Kierownik Działu Szkoleń Technicznych Inter Cars


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2