strona główna Układy jezdne Układy kierownicze i zawieszenia Delphi
2018-07-19, ostatnia aktualizacja 2018-07-19 06:00

Układy kierownicze i zawieszenia Delphi

Przykłady produktów z aktualnej oferty części zawieszeń i układów kierowniczych Delphi

Delphi

Przykłady produktów z aktualnej oferty części zawieszeń i układów kierowniczych Delphi

Dzięki rozszerzeniu asortymentu nowych części i kompletnych ich zestawów, oferta układów kierowniczych i zawieszeń Delphi została zaktualizowana i zmodernizowana. Klienci łatwiej znajdą teraz potrzebne im rozwiązania.

Takim kompleksowym rozwiązaniem są np. zestawy części do układu kierowniczego. Zawierają one górne i dolne wahacze, tuleje i końcówki drążków kierowniczych, a także potrzebne do montażu śruby i nakrętki. Jest to optymalne rozwiązanie przy naprawach układów kierowniczych, gdyż umożliwia mechanikom prawidłową wymianę wszystkich elementów zawieszenia wielowahaczowego w pojazdach wyższej klasy.

Wszystkie części w zestawach Delphi są produkowane według standardów jakości OE, idealnie dopasowane i zapewniają takie same parametry, jak części używane w fabrycznym montażu pojazdów.

Układy kierownicze i zawieszenia Delphi to ponad 5000 części. Tyle bowiem numerów katalogowych obejmuje ta oferta pokrywająca potrzeby europejskiego parku pojazdów. Składają się na nią wahacze, sworznie, drążki i końcówki drążków kierowniczych, łączniki stabilizatorów, poduszki silnika, osłony przekładni kierowniczych oraz szeroki wybór tulei metalowo-gumowych.

Wahacz Delphi dostępny w ofercie dla rynku wtórnego

Nowością w tej ofercie jest ponad 400 numerów części. Najnowszy katalog układów kierowniczych i zawieszenia Delphi (nr katalogowy S190/27) prezentuje tę poszerzoną ofertę. Przystępny jego format, treść dostępna w wielu językach oraz czytelne ilustracje pozwalają w łatwy sposób znaleźć właściwe produkty. Katalogi są dostępne u lokalnych dystrybutorów Delphi.

Nowe osłony przeciwpyłowe Delphi cechuje większa trwałość. Dotyczy to zwłaszcza elementów przeznaczonych do ochrony niektórych elementów układów kierowniczych Delphi. Bazują one na ulepszonym kauczuku chloroprenowym, zachowującym trwałość nawet w skrajnych temperaturach. Pozwala to na skuteczniejszą ochronę elementów wewnętrznych sworznia i zapewnia jego swobodną pracę.

Prawidłowe ustawienie wahacza podczas dokręcania śrub przechodzących przez tuleje metalowo-gumowe

Poziome tuleje metalowo-gumowe wymagają prawidłowego montażu w zawieszeniach, gdyż od tego zależy ich bezawaryjna praca i eksploatacyjna trwałość.

Specjaliści Delphi zalecają, by przy montażu zawieszeń zawsze korzystać z nowych śrub i nakrętek, zwłaszcza jeśli znajdują się w zestawach. Trzeba też każdorazowo upewniać się, czy elementy mocujące, takie jak nakrętki z wkładką nylonową, zostały wymienione na nowe.

Przy wymianie zużytych części zawieszeń należy postępować zgodnie z instrukcją montażu i dokręcać wszystkie elementy mocujące momentem zalecanym przez producenta pojazdu.

Zerwanie gumowego elementu tulei z powodu nieprawidłowego montażu wahacza

Podczas montażu wahacza z poziomymi tulejami metalowo-gumowymi śruby przez nie przechodzące należy dokręcać wtedy, gdy pojazd stoi na kołach, a zawieszenie jest pod częściowym obciążeniem (w połowie między minimalnym a maksymalnym). Nigdy nie wolno dokręcać śrub tulei, gdy samochód jest podniesiony, gdyż spowoduje to nadmierne skręcenie elementu gumowego już przy powrocie do neutralnej (środkowej) wysokości zawieszenia, a podczas jazdy mogą zadziałać silne obciążenia doprowadzające do pęknięć gumy. Zawsze nieprawidłowo zamontowane tuleje będą z reguły poddawane nadmiernemu naprężeniu, co spowoduje ich uszkodzenia.

W razie wątpliwości przed przystąpieniem do prac montażowych trzeba zapoznać się z instrukcją warsztatową producenta.



Piotr Podrażka
Manager Kategorii - Termika, Delphi Product & Services w Europie

  • 2018-08-16 23:38

    oe

    gorillaz

    Mam ich sworznie założone już jakiś czas temu, czuć różnice w porównaniu z poprzednimi. Kiedyś nie wiedziałem, że powinno sie zwracać uwage czy części mają oznaczenie OE

    skomentuj

  • 2018-08-22 05:14

    Delphi kontra Febi

    holek125

    Jeśli rzeczywiście jakość Delphi jest coraz lepsza, to bez trudu wygryzie z rynku części Febi'ego , który się ogromnie popsuł jakościowo.

    skomentuj



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane