strona główna Fotogalerie

Impreza

Można scharakteryzować Imprezę STI wyłącznie suchymi liczbami i faktami. Wtedy opis wygląda tak: 6-biegowa manualna skrzynia, symetryczny napęd AWD, aktywny centralny mechanizm różnicowy DCCD, benzynowy, czterocylindrowy, silnik w układzie bokser z turbosprężarką, 16 zaworów, pojemność 2457 cm3, maksymalna moc 300 KM przy 6000 obr/min i maksymalny moment obrotowy wynoszący 407 Nm przy 4000 obr/min.

Można jednak opisać ją również tak: stały napęd AWD charakteryzuje się osiową symetrią skrzyni biegów, wału napędowego i mechanizmów różnicowych umieszczonych za silnikiem. Pozwala to idealnie wyważyć samochód. Poza tym, 2,5-litrowy, doładowany silnik benzynowy wykorzystuje coraz rzadziej spotykany układ boxer, co zapewnia bardzo nisko położony środek ciężkości i niemal bezwibracyjną pracę. Sercem Imprezy jest jednostka napędowa, a mózgiem niewielkie pokrętło na konsoli centralnej. Nazywa się ono Si-Drive i za jego sprawą auto przechodzi niewidoczną gołym okiem transformację: z szybkiego zmienia się w bardzo szybkie, a następnie z bardzo szybkiego w piekielnie szybkie. Bez wątpienia istnieją na świecie samochody ładniejsze, lepiej wykonane, bardziej szpanerskie i jeszcze szybsze, ale nie ma samochodu, który tak doskonale się prowadzi. Niska pozycja za kierownicą, doskonałe wyważenie i perfekcyjne zawieszenie sprawiają, że STI oferuje kierowcy nieprawdopodobne emocje, które trudno oddać słowami. Owszem, przyspieszenie do setki w ciągu pięciu sekund jest ważne, ale największe wrażenie robi jazda po zakrętach. To auto zostało stworzone do poskramiania kolejnych wiraży i nawrotów.

Impreza STI nie jest grzeczna i trzeba się jej cierpliwie uczyć, bo przy ostrej jeździe nie wybacza błędów. Nie ma rady i trzeba zastosować się do hasła reklamowego Subaru: think, feel, drive. Należy tylko koniecznie pamiętać o zachowaniu właściwej kolejności: najpierw pomyśl, potem poczuj i dopiero wtedy jedź.

Inne galerie

Opoltrans na Zlocie Master Truck
Firma Opoltrans była sponsorem nagród na 12 zlocie tuningowanych ciężarówek.

Finał SACHS Race Cup 2015
SACHS Race Cup to pomysł przedstawicielstwa koncernu ZF Friedrichshafen AG w Polsce na szkolenie dla mechaników połączone z zabawą i wyścigami w rajdowych samochodach. W dwumiesięcznym cyklu szkoleń wzięło udział ponad 1200 mechaników, w tym 250 specjalistów od pojazdów ciężarowych.

ProfiAuto Show Katowice 2015
Nowy obiekt Międzynarodowego Centrum Kongresowego pozwolił targom ProfiAuto znacznie lepiej wykorzystać ich potencjał ekspozycyjny.

Międzynarodowe Targi GasShow
Targi odbyły się w dniach 5 i 6 marca 2015 roku tradycyjnie już wraz z towarzyszącą im ekspozycją Autoservice Expo.

Fabryka Polarisa w Opolu
23 września 2014 r. firma Polaris Industries oficjalnie uruchomiła swoją nową fabrykę w Polsce.

XIV Targi Części Zamiennych, Narzędzi i Wyposażenia Warsztatów Inter Cars
W bieżącym roku na cyklicznej imprezie spółki Inter Cars pojawiło się około 200 stanowisk wystawowych oraz 40 tysięcy gości.