strona główna Fotogalerie

Ford Transit

Transit to jeden z najlepiej znanych i najczęściej spotykanych samochodów użytkowych w Europie. Bardzo szeroka oferta możliwych konfiguracji nadwozi i silników pozwala każdemu odbiorcy wybrać model, który w optymalny sposób odpowiada jego potrzebom.

Nazwa Transit jest przez Forda używana od 1953 roku, kiedy w Niemczech pojawił się Ford Taunus Transit. Nie był on eksportowany do innych krajów i jest stosunkowo mało znany. Pierwszy „prawdziwy” Transit trafił na rynek w październiku 1965 roku i pozostaje na nim do dzisiaj – co około 10 lat pojawia się kolejna odsłona tego niezwykle udanego samochodu. Widoczna na zdjęciach wersja jest już siódmą z kolei, oferowaną klientom od 2006 roku. Liczba dostępnych odmian może przyprawić o zawrót głowy: dostępne są pojazdy z krótkim, średnim i długim rozstawem osi, napędem przednim, tylnym i na cztery koła, a także z trzema wysokościami dachu (w tym Jumbo). Taką wszechstronność wymusza rynek i jeśli producent chce się na nim liczyć, musi reagować na zapotrzebowanie bardzo różnych nabywców. Z drugiej strony, tego rodzaju różnorodność ma uzasadnienie ekonomiczne, bo oferowanie jednego modelu w wielu wersjach jest i tak o wiele tańsze, niż utrzymywanie produkcji kilku różnych samochodów. .

Testowy Ford, widoczny na zdjęciach obok, to „proekologiczna” odmiana ECOnetic. Jako baza do jej rozwoju posłużył standardowy Transit 280 z krótkim rozstawem osi. Wyposażono go w system podpowiadający kierowcy, kiedy najlepiej zmienić bieg na wyższy. Po osiągnięciu określonych obrotów i prędkości, na tablicy rozdzielczej wyświetla się mała, zielona strzałka skierowana ku górze, informując, że to właśnie optymalny moment na zmianę przełożenia. Pod maską pracuje silnik 2.2 TDCI o mocy 115 koni mechanicznych. Po wyposażeniu w katalityczny filtr cząstek stałych (cDPF), ta osiągająca moment obrotowy 300 Nm jednostka spełnia normę Euro 5 i emituje do atmosfery jedynie 189 g/km. Przy tym wszystkim, zadowala się średnim zużyciem paliwa na poziomie 7,2 l/100 km. Zdaniem ekspertów Forda, wersja eko jest oszczędniejsza od zwykłej z podobnym silnikiem o prawie litr ON na każde 100 km. Inne przeróbki to: ogranicznik prędkości, który nie pozwala kierowcy ECOnetica przekroczyć szybkości 110 km/h, opony (215/75 R16) o obniżonym oporze toczenia i pełne kołpaki, zmniejszające opór aerodynamiczny. Moc jest przenoszona na przednie koła za pomocą sześciobiegowej skrzyni manualnej o wydłużonych przełożeniach. Trzeba podkreślić, że pracuje ona perfekcyjnie: precyzji i krótkiego skoku lewarka może Transitowi pozazdrościć niejedna osobówka.

Inne galerie

Opoltrans na Zlocie Master Truck
Firma Opoltrans była sponsorem nagród na 12 zlocie tuningowanych ciężarówek.

Finał SACHS Race Cup 2015
SACHS Race Cup to pomysł przedstawicielstwa koncernu ZF Friedrichshafen AG w Polsce na szkolenie dla mechaników połączone z zabawą i wyścigami w rajdowych samochodach. W dwumiesięcznym cyklu szkoleń wzięło udział ponad 1200 mechaników, w tym 250 specjalistów od pojazdów ciężarowych.

ProfiAuto Show Katowice 2015
Nowy obiekt Międzynarodowego Centrum Kongresowego pozwolił targom ProfiAuto znacznie lepiej wykorzystać ich potencjał ekspozycyjny.

Międzynarodowe Targi GasShow
Targi odbyły się w dniach 5 i 6 marca 2015 roku tradycyjnie już wraz z towarzyszącą im ekspozycją Autoservice Expo.

Fabryka Polarisa w Opolu
23 września 2014 r. firma Polaris Industries oficjalnie uruchomiła swoją nową fabrykę w Polsce.

XIV Targi Części Zamiennych, Narzędzi i Wyposażenia Warsztatów Inter Cars
W bieżącym roku na cyklicznej imprezie spółki Inter Cars pojawiło się około 200 stanowisk wystawowych oraz 40 tysięcy gości.