XVI Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego organizowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych odbędzie się w dniach 8–9 grudnia.
Forma szczytu polskiej branży motoryzacyjnej jest wciąż otwartą kwestią otwartą i będzie zależała od sytuacji epidemicznej w kraju.
Pierwszego dnia zaplanowano podsumowanie wyników ostatnich kwartałów w branży motoryzacyjnej oraz przedstawienie prognozy na najbliższą przyszłość.
Specjalna sesja poświęcona zostanie zagrożeniom dla niezależnego rynku motoryzacyjnego, które albo już się pojawiły, albo zaczną się materializować w najbliższej przyszłości. Takim zagrożeniem jest choćby nasilający się problem dostępu do danych. Brak lub utrudniony dostęp zaburzy równowagę na rynku i sprawi, że producenci samochodów będą mieli uprzywilejowaną pozycję kosztem firm z sektora niezależnego.
Podczas kongresu zostanie poruszony temat regeneracji, która zyskuje na znaczeniu jako element budowania gospodarki o obiegu zamkniętym, lecz w Polsce napotyka problemy, które czekają na rozwiązanie od lat.
Drugi dzień zdominuje tematyka związana z przemysłem. Przedstawione zostaną najnowsze dane dotyczące działalności producentów części, którzy po tym jak w zeszłym roku zmagali się ze skutkami lockdownów i przerwania łańcuchów dostaw, muszą obecnie radzić sobie z nowymi problemami, między innymi deficytem surowców, w tym stali oraz różnych komponentów.
Ważnym tematem będą również możliwe konsekwencje radykalnej polityki klimatycznej Unii Europejskiej. Propozycje przedstawione przez Komisję Europejską oznaczają całkowite wyeliminowanie z rynku konwencjonalnych układów napędowych. Nikt jeszcze nie oszacował skutków gospodarczych i społecznych ewentualnego ich przyjęcia. Będzie to między innymi tematem wystąpienia przedstawicieli CLEPA.
0 komentarzy dodaj komentarz