Wyjazdy w dalsze trasy weryfikują stan techniczny samochodu. Jedną z popularnych usterek, które mogą się wtedy ujawnić – zwłaszcza w trakcie jazdy i pod obciążeniem – jest brak mocy przy wyższych prędkościach obrotowych. PZL Sędziszów wskazuje jedną z możliwych przyczyn i podpowiada sposób rozwiązania problemu.
Objaw, o którym mowa, jest bardzo charakterystyczny i dotyczy zarówno samochodów z silnikiem Diesla, jak i benzynowym. Na wolnych obrotach oraz podczas łagodnej jazdy wszystko wydaje się działać bez zarzutu. Problem w postaci braku mocy, przerywania czy ograniczeń w „wejściu na wyższe obroty” pojawia się pod obciążeniem, podczas przyspieszania, jazdy pod górę, wyprzedzania czy holowania przyczepy. Po zwolnieniu nacisku na gaz, silnik znowu pracuje normalnie.
Jedną z możliwych przyczyn może być zużycie filtra paliwa. Nagromadzenie się w nim zbyt dużej ilości zanieczyszczeń (czasem filtr nie jest wymieniany nawet kilka lat) może powodować utrudniony przepływ paliwa. Na wolnych obrotach silnika lub przy małym obciążeniu zapotrzebowanie na paliwo jest niewielkie i ta ograniczona przepustowość może być wystarczająca. Kiedy obroty silnika wzrastają, paliwa zaczyna „brakować”, silnik traci moc, a jego praca staje się nierówna.
Rozwiązaniem problemu jest wymiana filtra paliwa na nowy. Od wymiany filtra należy zacząć także wtedy, kiedy trudno zdiagnozować przyczynę i trzeba odnaleźć usterkę, eliminując poszczególne słabe punkty. Wymiana filtra paliwa jest jedną z najtańszych opcji, więc właśnie ona powinna być pierwszym krokiem podczas naprawy. Równolegle należy przeprowadzić kontrolę szczelności połączeń układu paliwowego – sprawdzenie zamocowania opasek, złączy itp.
Obudowy filtrów puszkowych pochodzą z własnej produkcji PZL Sędziszów, a materiały filtracyjne wytwarzane są przez renomowanych zachodnich producentów
Filtry paliwa PZL Sędziszów spełniają najwyższe wymagania jakościowe współczesnych producentów samochodów. Oferta obejmuje referencje zarówno do starszych, jak i do nowszych modeli. Polskie filtry są produkowane w Sędziszowie, pod stałą kontrolą jakości. Do produkcji używa się najlepszych zachodnich materiałów filtracyjnych (Ahlstrom, Hollingsworth & Vose, Neenah Gessner), a same obudowy (w przypadku filtrów puszkowych) również produkowane są na miejscu, co gwarantuje precyzję wykonania, zabezpieczenie antykorozyjne i szczelność.
Wymiana filtra paliwa, podobnie jak wymiana innych filtrów, powinna być wpisana w grafik okresowej obsługi samochodu. Jeśli tak nie jest, należy po prostu pamiętać o tym, aby przynajmniej raz w roku wymieniać ten ważny element. Taka profilaktyka pozwala uniknąć problemów eksploatacyjnych, które mogą pojawić się w najmniej oczekiwanym momencie.
0 komentarzy dodaj komentarz