Tuleje wahacza mają duże znaczenie dla komfortu jazdy i geometrii kół. Umożliwiają ruch ramienia wahacza, a jednocześnie absorbują wibracje, hałas i wstrząsy podczas jazdy. Te gumowe tuleje wykonują wiele obrotów i z czasem zużywają się. Prawidłowa wymiana tulei wahacza zapewnia dalszą bezpieczną jazdę.
Ze względu na kształt tulei zewnętrznej wykonanej z nylonu jej wymiana jest trudna i nastręcza mechanikowi wielu problemów. W dolnej i górnej części tulei wahacza znajduje się kołnierz utrzymujący ją w odpowiednim położeniu. Takie rozwiązanie sprawdza się w praktyce, ma jednak wadę.
Gdy tuleja wahacza zużyje się i wymaga wymiany, dolny kołnierz utrudnia wciśnięcie nowej tulei. Kołnierz zachodzi na obudowę ramienia o kilka milimetrów, więc włożenie jej prosto i bez uszkodzenia jest bardzo trudne.
Rozwiązanie firmy Sidem
Dział jakości oraz badań i rozwoju firmy Sidem przeprojektował tuleję zewnętrzną i tym samym rozwiązał problem z montażem. Usunięto dolny kołnierz i aby mocowanie było pewne, zastąpiono nylon metalem. Ulepszono również mocowanie zacisku. Dodatkowa komora w dolnej części ułatwia wprowadzenie tulei wahacza do obudowy ramienia. Dzięki temu wymiana tulei wahacza jest prosta przy zachowaniu takiej samej wytrzymałości.
Dzięki przeprojektowaniu tulei zewnętrznej firma Sidem uprościła wymianę tulei wahacza. W ten sposób ryzyko uszkodzenia nowej tulei przy wymianie jest znacznie mniejsze, a sama wymiana zajmuje mechanikowi mniej czasu.
Nowa część oznaczona numerem 804613 R znajduje zastosowanie w poniższych modelach samochodu Ford:
0 komentarzy dodaj komentarz