Istnieje kilka czynników wpływających na rynek samochodów używanych w Europie Środkowo-Wschodniej. Po pierwsze, spadające stopy procentowe, które mogą zwiększyć sprzedaż samochodów używanych. Po drugie, wolniejsza sprzedaż nowych samochodów z silnikiem Diesla na rynkach zachodnich może sprawić, że takie pojazdy będą droższe na rynku polskim. Kierowcy w krajach wschodnich są z pewnością bardziej zainteresowani dieslami niż Niemcy, Francuzi lub Włosi.
Po trzecie, podaż i popyt nowych pojazdów będzie kształtował rynek samochodów używanych. Obecnie producenci nowych aut w Europie przeżywają spore trudności. Ponieważ przepisy dotyczące średniej emisji CO2 stają się coraz bardziej rygorystyczne, firmy te muszą znaleźć sposób na wprowadzenie swoich hybryd i pojazdów elektrycznych na rynek. Nie jest to łatwe, gdyż dotychczas najlepiej sprzedawały się samochody niezbyt drogie. Producenci są zmuszeni szukać nowych rozwiązań tym bardziej, że chińska konkurencja jest bardzo aktywna. Jeśli rynek nowych samochodów zmniejszy się (co wydaje się nieuniknione z obecnej perspektywy), samochody używane staną się droższe lub będą tracić na wartości wolniej niż kiedykolwiek wcześniej.
Po czwarte, firmy zajmujące się handlem samochodami będą musiały inwestować w marketing. Dzieje się tak, ponieważ obecnie większość kupujących szuka i wybiera auta online, a dopiero później udaje się na oględziny tego, co przez Internet zrobiło na nich najlepsze wrażenie. Tak więc marketing staje się kluczowy. Ponadto, aby wyprzedzić konkurencję, trzeba szukać najnowszych trendów cyfrowych w branży.
I wreszcie po piąte, równie ważna jak marketing będzie p+rzejrzysta historia pojazdów używanych. Bo to właśnie ona pozwala drożej wyceniać auta i przyciąga kupujących, którzy szukają samochodów, które - przypuszczalnie - będą jeszcze długo i bezawaryjnie służyć.
Jest to prognoza eksperta, którego wypowiedzi są wielokrotnie cytowane w materiałach prasowych firmy carVertical. Matas Buzelis jest związany z tą firmą od jej początku, a w ostatnim czasie awansował na stanowisko menedżera ds. rozwoju biznesu w carVertical.
- Zaczynałem pracę w branży samochodów używanych ponad 12 lat temu, a byłem wtedy dziennikarzem motoryzacyjnym. Zajmowałem się głównie rozwojem i komunikacją w branży ogłoszeń transportowych. Pracę w carVertical rozpocząłem we wrześniu 2020 roku i niemal od razu zostałem prelegentem firmy na różnych konferencjach. Podczas spotkań dzieliłem się naszymi spostrzeżeniami ze słuchaczami i partnerami biznesowymi w wielu krajach. Zaczynałem od naszej rodzinnej Litwy, a później wielokrotnie gościłem w takich krajach jak Polska, Czechy, Rumunia, Węgry, Włochy, Francja, Wielka Brytania, Holandia i Portugalia - wspomina Matas Buzelis.
- Polska jest dla carVertical kluczowym rynkiem, który traktujemy bardzo poważnie i będziemy to kontynuować. To ogromny rynek samochodów używanych, z dość dużym transgranicznym przepływem używanych aut. Dlatego wszystkie dostępne sposoby poprawy transparentności historii pojazdów używanych są ważne dla ochrony interesu publicznego i uczciwych dealerów. Będziemy nadal docierać do potencjalnych partnerów biznesowych i oferować im nasze rozwiązania, dzięki którym wybór dobrego samochodu będzie łatwiejszy niż kiedykolwiek wcześniej - podkreśla Matas Buzelis i jeszcze dopowiada - Najważniejszą kwestią jest aktywna obecność jak najbliżej rynku. Będziemy nadal rozwijać silne powiązania z firmami zajmującymi się handlem używanymi samochodami w Polsce, stawiamy też na rozwój kontaktów z instytucjami publicznymi. Takie międzynarodowe więzi i współpraca pomagają chronić sektor samochodów używanych lepiej niż większość wysiłków podejmowanych przez globalne organizacje.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz