Doświadczenia wyniesione z Formuły 1 i z innych sportów motorowych, takich jak WEC i MotoGP, pokazują, że UFI Filters to wyjątkowy partner dla producentów samochodów
Firma UFI Filters jest powszechnie znana z innowacyjności w dziedzinie zaawansowanej filtracji, zarządzania termicznego i technologii rozwoju mobilności wodorowej. Pozycję tego czołowego producenta systemów filtracji dostrzec można było w tegorocznym sezonie Formuły 1, który rozpoczął Grand Prix Australii. W filtry tej marki zaopatrzonych zostało aż dziesięć z dziesięciu rywalizujących zespołów.
Jest to dowód uznania dla rozwiązań Motorsport Extreme Filtration Solutions, które opracowano w dziale UFI Advanced Applications oraz firmy, która nieprzerwanie odnosi sukcesy w najważniejszych kategoriach sportów motorowych od 1978 r. W Formule 1 UFI Filters nie ogranicza się tylko do dostarczania zespołom filtrów oleju, powietrza i paliwa. Złożoność dzisiejszych pojazdów wyścigowych wymaga zastosowania ponad piętnastu elementów filtrujących - łącznie UFI produkuje rocznie około 6000 takich filtrów dla F1.
Rozwiązania muszą być "na miarę"
W przypadku Formuły 1, tutaj każdy filtr jest dostosowany do potrzeb danego zespołu, w związku z niestandardowymi rozwiązaniami pod względem rozmiarów i użytych materiałów (mogą one obejmować aluminium medyczne, włókno węglowe i tytan). Projekty powstają w procesie współpracy pomiędzy specjalistami z UFI Advanced Applications a poszczególnymi zespołami wyścigowymi. Często, w trakcie sezonu, zespoły robią dodatkowe aktualizacje i modyfikacje filtrów, w oparciu o zmiany wprowadzane na bieżąco w swoich bolidach.
Rodzaje tych filtrów można podzielić według ich położenia:
Nie tylko Formuła 1
Firma UFI Filters zgromadziła ogromne doświadczenie w sportach motorowych, począwszy od drugiej połowy lat 70. Dziś jej rozwiązania Motorsport Extreme Filtration Solutions są obecne w Formule 1, a także w wielu innych zawodach. W World Endurance Championship (WEC) są one stosowane w Ferrari 499P, zwycięzcy 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2023 r. i 2024 r., oraz w 296 GT3, a w amerykańskich mistrzostwach IMSA w Lamborghini SC63. UFI Filters Motorsport Extreme Filtration Solutions są również wykorzystywane we wszystkich bolidach Formuły 2 i w samochodach Dallara biorących udział w zawodach IndyCar. W branży motocyklowej UFI Filters dostarcza swoje produkty do wyścigów MotoGP (dla Aprilii i KTM), Moto 2, Moto 3 i Superbike.
Włoska duma
- Był to rok 1978, kiedy UFI Filters wygrało swoje pierwsze Grand Prix Wielkiej Brytanii z Ferrari 312 T3 prowadzonym przez Carlosa Reutemanna, inaugurując w ten sposób długą serię triumfów. Od tego czasu, dzięki poświęceniu, oddaniu i pasji, byliśmy w stanie opracować rozwiązania dostosowane do potrzeb dziesięciu z dziesięciu zespołów wyścigowych Formuły 1. To powód do wielkiej dumy dla naszej firmy udoskonalającej zaawansowane technologie, które przyczyniają się do transformacji, jaką przechodzi obecnie przemysł motoryzacyjny - wspomina Giorgio Girondi, Chairman UFI Filters Group.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz