Pod koniec kwietnia 2025 r. oszacowano, że po polskich drogach jeździ już 82 0771) aut hybrydowych, a ich liczba stale wzrasta. Wraz z popularyzacją napędów zelektryfikowanych, ich posiadacze zyskują na oszczędnościach paliwa, mniejszej emisji spalin, płynniejszej i cichszej jeździe, ale także nowe obowiązki serwisowe. Szczególnie dotyczą one układu hamulcowego, który w takich autach pracuje inaczej niż w samochodach spalinowych. W tym artykule są eksperckie wskazówki firmy Steinhof, które odnoszą się do specyfiki układów hamulcowych takich pojazdów.
Choć klocki i tarcze pracują rzadziej...
Pojazdy hybrydowe wykorzystują tzw. hamowanie odzyskowe (rekuperacyjne), które pozwala odzyskiwać energię podczas zwalniania i zasilać akumulator trakcyjny. Oznacza to, że klasyczne klocki i tarcze pracują mniej aktywnie, ale nie można o nich zapominać. Rzadsze używanie hamulców ciernych zwiększa możliwość powstania korozji tarcz, zeszklenia klocków i spadku efektywności hamowania, szczególnie zimą - gdy sól i wilgoć potrafią znacząco skrócić ich żywotność.
Kluczowe zasady dla kierowców hybryd
Zespół ekspertów firmy Steinhof, która ma ponad 65-letnie doświadczenie w produkcji komponentów hamulcowych, wskazał najważniejsze zasady, które mogą zapewnić dłuższą wytrzymałość i bezpieczeństwo hamulców w pojazdach hybrydowych:
Hybryda to też inny styl jazdy
Praca układu rekuperacyjnego umożliwia to, że jazda autem hybrydowym może być bardziej przewidywalna i płynna. Wcześniejsze zdejmowanie nogi z gazu pozwala silnikowi odzyskiwać energię, a tradycyjne hamulce są używane tylko w ostateczności. Taka jazda to nie tylko komfort i ekologia, ale też niższe koszty eksploatacji - o ile nie zapomnimy o regularnym serwisie.
Jakość produktów Steinhof
Produkty oferowane przez firmę Steinhof charakteryzuje trwałość, innowacyjne materiały i kontrola jakości, którą potwierdzają liczne testy zmęczeniowe, także w nowej fabryce w Niedomicach. W czasach elektromobilności firma Steinhof stawia na rozwój swoich produktów (układy hamulcowe i systemy holownicze) dla pojazdów z nowymi rodzajami napędów.
1) Dane według Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) i Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności (PSNM).
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz