strona główna Wyposażenie Bosch i polskie ciężarówki
2014-04-09, ostatnia aktualizacja 2014-04-09 06:48

Bosch i polskie ciężarówki

Fot. Bosch

Fot. Bosch

Bosch Denoxtronic

Coraz ważniejszą funkcją technicznego zaplecza firm transportowych staje się utrzymywanie ich pojazdów w stanie zgodnym z obowiązującymi normami czystości spalin. W samym wyposażeniu samochodów wymagało to wprowadzenia nowych urządzeń w układach wydechowych. Należy do nich przygotowany przez Boscha w 2005 roku, a obecnie najpopularniejszy na świecie system oczyszczania spalin Denoxtronic, działający w technologii SCR. Umożliwia on spełnienie norm od Euro 4 aż po najnowszą Euro 6, zapewniając wymaganą redukcję emitowanego tlenku azotu, ograniczenie emisji cząstek stałych i obniżenie zużycia paliwa nawet o 5%.

Technologia SCR, czyli selektywna redukcja katalityczna, polega na wtryskiwaniu do spalin substancji AdBlue, tj. trzydziestodwuipółprocentowego wodnego roztworu mocznika, który w wyniku reakcji chemicznej redukuje tlenki azotu do pary wodnej i cząsteczkowego azotu. Skuteczność tego procesu zależy jednak od właściwego dla aktualnego obciążenia silnika dozowania płynu AdBlue i jego równomiernego rozpylenia w spalinach. Ponadto używane do tego urządzenia tłoczące i dozujące muszą być maksymalnie odporne na wysokie temperatury i agresywne czynniki chemiczne.

Bosch

Stanowisko diagnostyczno-naprawcze systemów Bosch Denoxtronic

Systemy te są powszechnie stosowane w samochodach ciężarowych i autobusach: DAF, Iveco, Mack, MAN, Renault, Scania, Solaris, Volvo oraz w pojazdach z silnikami Deutz. Serwisującym je warsztatom Bosch oferuje odpowiednie zestawy eksploatacyjnych (filtr płynu AdBlue należy wymieniać raz w roku) i naprawczych części zamiennych oraz specjalne stanowisko testowe do ich kontroli (kompleksowa diagnostyka komponentów), regulacji (kalibracji) i profesjonalnych napraw.




 

Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2