strona główna Aktualności Program DAF Transport Efficiency
2014-12-23, ostatnia aktualizacja 2014-12-23 06:12

Program DAF Transport Efficiency

Fot. DAF

Fot. DAF

Na początku roku 2015 firma DAF wprowadzi liczne innowacje, które w istotny sposób podniosą wydajności transportu.

Usprawnienia zastosowane w silnikach PACCAR MX w połączeniu z systemami takimi jak przewidujący tempomat, przewidująca zmiana biegów i tryb Eco zapewnią łącznie oszczędność paliwa na poziomie 4–5%. Na poprawę ekonomii jazdy wpłyną też nowe owiewki i spojlery. Wszystkie innowacje są częścią nowego programu "DAF Transport Efficiency", w ramach którego oferowane są produkty i usługi przygotowane z myślą o zapewnieniu jak najwyższej wydajności jazdy.

Silniki PACCAR MX-11 i MX-13 zostały znacząco usprawnione. W 10,8-litrowym silniku MX-11 zoptymalizowano przepływ oleju oraz zapewniono bardziej efektywne spalanie paliwa dzięki zastosowaniu przeprojektowanej komory spalania, ulepszonego wtrysku paliwa i zaawansowanego oprogramowania sterującego fazami wtrysku.

Nowa turbosprężarka 12,9-litrowego silnika PACCAR MX-13 oferuje usprawniony przepływ, a nowy wał rozrządu poprawia synchronizację zaworów. Silnik PACCAR MX-13 korzysta także z jeszcze wydajniejszej, dwustopniowej pompy cieczy chłodzącej i zoptymalizowanego oprogramowania.

Dzięki opisanym usprawnieniom silniki PACCAR MX-11 i MX-13 oferują teraz do 2% dodatkowych oszczędności paliwa.

Nowym standardem we wszystkich modelach Euro 6 serii CF i XF wyposażonych w silniki PACCAR MX będzie tryb Eco. Redukuje on moment obrotowy silnika o 10% na pierwszych jedenastu biegach, zapewniając dodatkową oszczędność paliwa podczas codziennego użytkowania (1%).

Tempomat Predictive Cruise Control wykorzystuje technologię GPS, aby ustalić dokładne położenie pojazdu i określić sposób pokonania drogi przez kolejne 1–2 km. System bierze np. pod uwagę pochyłości terenu; funkcja Predictive Cruise Control ustala idealną prędkość, a funkcja Predictive Shifting wybiera odpowiedni bieg. Obie technologie mają zapewnić jazdę na najwyższym możliwym biegu przez jak najdłuższy dystans. Efektem jest mniejsza ilość redukcji i praca jednostki napędowej przy niższej prędkości obrotowej, co ogranicza zużycie paliwa.


 

Wasi dostawcy


Polecane


ver. 2023#2