strona główna Opracowania teoretyczne Naprężenia i odkształcenia
2010-06-28, ostatnia aktualizacja 2010-06-29 07:48

Naprężenia i odkształcenia

Kształty elementów zawieszeń są od półwiecza podobne, postęp dotyczy materiałów i jakości obróbki

Fot. Delphi

Kształty elementów zawieszeń są od półwiecza podobne, postęp dotyczy materiałów i jakości obróbki

Technika motoryzacyjna rozwija się w bardzo szybkim tempie, więc każdy komponent samochodu jest stale unowocześniany i rozwijany, aby spełniał aktualnie najwyższe wymagania jakościowe.

Zawieszenia należą do tych elementów, w których szybki postęp ma znaczenie szczególne, ponieważ pojazdy podczas ruchu są narażone na działanie coraz większych sił. Dlatego zespoły badawcze Delphi wciąż analizują pracę zawieszeń w rozmaitych warunkach drogowych, aby kolejne ich konstrukcje współpracowały coraz lepiej z układami kierowniczymi w celu osiągnięcia maksymalnej przyczepności kół do nawierzchni.

Poszukiwania nowych rozwiązań dotyczą tak drobnych na pozór szczegółów, jak materiały używane do produkcji elementów gumowych. Wygląd gumy może się nie zmieniać, ale jej właściwości i jakość są stale dostosowywane do konkretnych funkcji i warunków, określanych przez producentów pojazdów. W związku z tym badane i modyfikowane są w Delphi takie właściwości gumy, jak histereza, sprężystość i zamiana energii mechanicznej na cieplną w trakcie odkształceń pod wpływem zewnętrznych sił. W efekcie produkowane komponenty mogą być dopasowywane indywidualnie do rozmaitych zastosowań.

Dolny przegub kulowy zwrotnicy

Po lewej: Dolny przegub kulowy zwrotnicy musi się odznaczać:

  • zminimalizowanym tarciem, uzyskanym dzięki polerowaniu współpracujących powierzchni,zastosowaniu smaru o określonej charakterystyce oraz ślizgowych powłok z tworzywa PTFE, zwanego potocznie teflonem;
  • trwałością zewnętrznej osłony, wykonanej z neoprenu odpornego na zmiany temperatury, działanie olejów i paliw;
  • stabilnością połączenia gwintowego, zapewnianą przez samoblokującą się nakrętkę z nylonową wkładką, chroniącą też gwint przed korozją

Dla sprawności montażu wszelkich elementów, zarówno podczas fabrycznego wyposażania pojazdów, jak też ich późniejszych napraw, bardzo istotne znaczenie ma zachowanie odpowiedniej precyzji i powtarzalności wymiarów. Dlatego w ciągach technologicznych wszystkich wytwórni komponentów Delphi funkcjonują specjalne stanowiska pomiarowe, zajmujące się rów nież bieżącą analizą ewentualnych odchyłek wymiarowych.

Stałej kontroli podlega też w firmie eksploatacyjna trwałość wytwarzanych produktów. Zakrojone na szeroką skalę badania w tym zakresie polegają na poddawaniu komponentów trudnym testom, symulującym rzeczywiste warunki ich pracy. Testy te są prowadzone w cyklach osiągających nawet 100 tysięcy powtórzeń, aby zapewnić niezawodność i bezpieczeństwo pojazdu.

Ze względów technologicznych coraz powszechniej wytwarza się elementy zintegrowane z kilku dawniej osobnych części

Ze względów technologicznych coraz powszechniej wytwarza się elementy zintegrowane z kilku dawniej osobnych części

Poza tym każdy komponent Delphi jest wykonywany zgodnie z najwyższymi standardami w zakładach posiadających certyfikaty ISO9001 lub TS16949 i spełniających wszelkie wymagania określone przez Rozporządzenie Komisji Europejskiej (EC) nr 1400/2002.

W skład aktualnej oferty Delphi Product & Service Solutions wchodzą  wiodące na motoryzacyjnym rynku komponenty układów kierowniczych i zawieszeń, w tym także przeguby kulowe, wahacze, stabilizatory, elementy kontroli trakcji, drążki kierownicze, sworznie zwrotnic i osłony przekładni kierowniczych. Znajdują one zastosowanie w samochodach europejskich, azjatyckich i północnoamerykańskich. Wszystkie te części można odnaleźć w najnowszej, przyjaznej dla użytkowników edycji katalogu układów kierowniczych, z cyfrowymi zdjęciami poszczególnych komponentów oraz kompleksowym systemem odsyłaczy.

 

 

Tagi

Delphi  Zawieszenia 



 

Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2