Wyniki Grupy AAA AUTO, największego sprzedawcy samochodów używanych w Europie Środkowej, wskazują że preferencje zakupowe wśród kobiet i mężczyzn prawie się nie różnią.
Fałszywy jest stereotyp, zgodnie z którym kobiety wolą mniejsze samochody w kolorze czerwonym. Auta o takiej barwie są dopiero piątym wyborem Polek; podobnie jest w przypadku Polaków. Jeśli chodzi o marki aut używanych, obie płcie najbardziej upodobały sobie ople, fordy i skody.
Według danych AAA AUTO dwoma najczęściej kupowanymi modelami samochodów używanych były Opel Astra i Ford Focus. Pierwszy z nich najczęściej wybierali mężczyźni, a drugi – kobiety. Na drugim miejscu wśród Polaków był Ford Focus, a wśród Polek – Opel Astra. Trzecie miejsce w przypadku obu płci zajęła Škoda (kobiety wybrały Fabię, a mężczyźni – Octavię).
Jeśli chodzi o kolory, klienci obu płci najczęściej decydują się na srebrne auta (24,11% Polaków i 19,78% Polek). Drugim wyborem był kolor czarny (19,69% mężczyzn i 18,90% kobiet).
0 komentarzy dodaj komentarz