strona główna Wydarzenia Innowacje i premiery
2017-04-14, ostatnia aktualizacja 2017-04-14 06:04

Międzynarodowe Targi GasShow

Innowacje i premiery

Fot. Archiwum

Fot. Archiwum

Największa we wschodniej Europie specjalistyczna impreza branży LPG, CNG i LNG, czyli Targi GasShow, odbyła się w dniach 7 i 8 kwietnia 2017 roku w halach wystawowych warszawskiego centrum Expo XXI.

Zwiedzającymi byli głównie profesjonaliści zajmujący się na co dzień montażem i obsługą samochodowych instalacji gazowych, a wśród nich liczni goście zagraniczni. Swoje oferty prezentowali producenci i dystrybutorzy samochodowych instalacji gazowych oraz ich części, a także dostawcy wyposażenia. Lista wystawców tylko nieznacznie różniła się od tych z poprzednich edycji.

Bez benzyny

Firma AC SA z Białegostoku, będąca pionierem w zakresie produkcji i sprzedaży kompletnych systemów autogazu, zaprezentowała nowatorską instalację LPG o nazwie STAG 500 DIS, przeznaczoną do silników wyposażonych oryginalnie w bezpośredni wtrysk benzyny. Rozwiązanie to zostało zgłoszone przez producenta do Urzędu Patentowego. Firma liczy na to, że okaże się ono jeszcze lepsze niż obecne na rynku rozwiązania VI generacji, w których gaz dostarczany jest poprzez wtryskiwacze benzynowe, zasilane przez wysokociśnieniową pompę benzynową.

Specjalną prezentację nowego systemu przeprowadził Marcin Trocki, kierownik działu wsparcia technicznego i rozwoju, oraz Katarzyna Rutkowska, prezes AC SA.

STAG 500 DIS wyróżnia się pracą wyłącznie na zasilaniu gazowym, bez (nawet pomocniczego) udziału benzyny. Koncepcja ta jest całkowicie odmienna od wcześniejszych rozwiązań systemów autogaz, stosowanych przez markę STAG oraz innych producentów. Gaz wtryskiwany jest jednocześnie w postaci ciekłej i odparowanej. Ponadto jest również przygotowany do silników z układem dwuwtryskiwaczowym benzyny. System jest łatwy w montażu i kalibracji. Instalacja zawiera standardowe komponenty, takie jak węże termoplastyczne, reduktor, wtryskiwacze, elektrozawory i zbiornik. Jest także odporny na błędy w rodzaju braku emulacji wtryskiwaczy benzynowych. Ma spełniać wymagania najbardziej zaawansowanych i nowoczesnych modeli samochodów oraz zaspokajać współczesne potrzeby rynku motoryzacyjnego.

Ochrona silników

Specjalistyczne produkty do aut z silnikami zasilanymi LPG i CNG prezentowała niemiecka firma ERC Addditiv. Należy do nich szeroka gama środków ochronnych GasLube zabezpieczających układy zaworowe silników pojazdów konwertowanych na napęd gazowy.

Na targach przedstawiono też zupełnie nowe rozwiązanie o nazwie MPulser. Środek ten nie tylko zapobiega korozji oraz odkładaniu się osadów i zanieczyszczeń, ale również pomaga usuwać istniejące złogi i nagary. Dzięki temu przywraca sprawność rzadko używanym wtryskiwaczom benzynowym i sprawia, że silniki o znacznym przebiegu odzyskują swą pierwotną moc.

Nowe sterowniki

Kilku wystawców zaprezentowało nowe sterowniki instalacji gazowych. Firma KME z Łodzi, producent gazowych układów zasilania ma w swej najnowszej ofercie dwa modele z rodziny Nevo-Sky: Direct – sterownik sekwencyjnego wtrysku gazu, który umożliwia zasilanie gazowe w wybranych modelach samochodów z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz Max – zaawansowany i szybki sterownik do samochodów z pośrednim wtryskiem paliwa. Posiada on wbudowane złącze OBD oraz emulatory poziomu paliwa.

Grupa Landi Renzo (Landi Renzo, Lovato i Emmegas) zaprezentowała najnowszy system Omegas 4.0, który wykorzystuje komunikaty przesyłane z dużą szybkością po tzw. szynie CAN. System ma być także dostępny w wersji przystosowanej do zasilania gazem ziemnym (CNG). Nowością Lovato był też system Smart ExR, który w stosunku do swego poprzednika ma wiele dodatkowych i przydatnych funkcji np. precyzyjną regulację stanów przejściowych pomiędzy pracą na benzynie i gazie.

Firma Emmegas zaprezentowała sterownik typu Direct dla systemów gazowych do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny.

Pokazy przedpremierowe

Na Targach stoisko miała także firma DGI z Białegostoku, która konsekwentnie stawia na rozwój systemów wtrysku LPG w fazie ciekłej i uważa je za najbardziej przyszłościowe rozwiązanie. DGI zamierza oferować zarówno systemy V generacji (DGI LM), w których ciekły LPG jest dawkowany do kanałów dolotowych silnika oraz instalacje VI generacji (DGI LCC), wtryskujące ciekły LPG bezpośrednio do komór spalania przez wtryskiwacze benzyny. W ostatnich miesiącach firma ta kończyła dopracowywanie konstrukcji poszczególnych elementów mechanicznych i elektromechanicznych pod kątem stosowanych technik wytwarzania. Trwa nadal weryfikacja poddostawców pod kątem zachowania powtarzalności wyrobów przy większych seriach produkcyjnych. Mogą więc okazać się konieczne jeszcze pewne zmiany konstrukcyjne w poszczególnych elementach, co opóźniło rynkową premierę instalacji DGI.

Nagrody

Drugiego dnia targów przyznano nagrody INPRO 2017 dla najciekawszych produktów i usług prezentowanych przez wystawców. W kategorii Innowacyjna Technologia zwycięzcą została firma DGI Autogas Technology (wtryskiwacz gazu ciekłego). W kategorii Innowacyjny Produkt wygrała firma Best Systemy Grzewcze (wymiennik chłodniczy). Przyznano również nagrody w kategorii Debiut Roku dla firmy KME (system Nevo-Sky Direct), a także trzy nagrody specjalne dla Prins Alternative Fuel Systems (technologia Prins Dual Injection), dla firmy BRC (system EMV) oraz dla firmy ERC Additives (stabilizator do benzyny ERC MPulser). Nagrodę za najlepsze stoisko targowe odebrała firma AC SA.

Firma AC zaprezentowała nowatorską instalacje STAG 500 DIS

Marcin Trocki, kierownik działu wsparcia technicznego i rozwoju oraz Katarzyna Rutkowska, prezes AC SA

System MPulser otrzymał podczas GasShow nagrodę specjalną

Lista wystawców tylko nieznacznie różniła się od tych z poprzednich edycji

Firma DGI z Białegostoku to już nie debiutant, lecz nadal nie miała jeszcze właściwej premiery


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2