strona główna Technika motoryzacyjna STAG R02 TWIN po zimowych testach
2017-05-10, ostatnia aktualizacja 2017-05-10 06:00

STAG R02 TWIN po zimowych testach

Fot. AC S.A.

Fot. AC S.A.

Jesień i zima to najtrudniejszy sprawdzian dla każdej instalacji autogazu. Zmienne temperatury i zwiększona wilgotność powietrza potrafią zdemaskować każde niedociągnięcie konstruktora i producenta.

Najmocniejszy reduktor firmy AC S.A. – STAG R02 TWIN ma za sobą pierwszy sezon chłodu i niesprzyjających warunków pogodowych. Potwierdził w nich w pełni swą eksploatacyjną przydatność.

STAG R02 TWIN to obecnie najbardziej wydajny reduktor w ofercie firmy AC S.A. Może być on stosowany do gazowego zasilania silników o mocach sięgających 280 KM. W tego rodzaju instalacjach nieodpowiednio dobrane komponenty, w tym reduktor o zbyt małej wydajności, mogą skutkować spadkiem ciśnienia gazu i wychładzaniem samego reduktora przy bardzo dużych obciążeniach silnika. Reduktor STAG R02 TWIN został stworzony przez inżynierów AC S.A. specjalnie z myślą o silnikach, w których występuje znaczne zapotrzebowanie na paliwo. Dzięki swojej konstrukcji oraz zastosowanym rozwiązaniom, także w zakresie użytych materiałów, nie ujawnił on w trudnym sezonie żadnych mankamentów.

Moc w parze z wydajnością?

Konstruktorzy reduktora STAG R02 TWIN skupili się przede wszystkim na uzyskaniu odpowiedniej wydajności oraz zachowaniu stabilnych parametrów gazu zasilającego silnik. Zarówno temperatura, jak i ciśnienie gazu zachowują odpowiednie wartości nawet w przypadku długotrwałej jazdy z dużym obciążeniem. Przykładem jest dynamiczna jazda autostradą w warunkach zimowych, kiedy reduktor jest dodatkowo wychładzany przez pęd powietrza. To idealna sytuacja dla sprawdzających testów.

W tych warunkach STAG R02 TWIN utrzymywał parametry gazu na poziomie gwarantującym prawidłowe działanie silnika. Ustawione wyjściowe ciśnienie odznaczało się stabilnością w długim okresie użytkowania. Wysoką wydajność oraz stabilne parametry odparowanego gazu reduktor zawdzięcza odpowiedniej konstrukcji oraz materiałom ograniczającym wymianę ciepła z otoczeniem, a z drugiej strony pozwalającym na efektywne przekazywanie ciepła z układu chłodzenia silnika do ciekłego LPG. Odpowiada za to korpus reduktora wykonany ze stopów aluminium. Natomiast wykonane z tworzyw sztucznych pokrywy, ograniczają wymianę ciepła pomiędzy reduktorem a otoczeniem, dzięki czemu przy dużych obciążeniach silnika nie następuje jego wychładzanie.

Stabilne ciśnienie wyjściowe

Okazało się także, że nowy reduktor jest bardzo stabilny w zakresie utrzymywania ciśnienia wyjściowego, dzięki pakietowi rozwiązań ciśnienie wyjściowe, pod którym LPG w stanie gazowym trafia do listwy wtryskowej, pozostaje praktycznie na stałym poziomie, gwarantującym poprawne działanie jednostki napędowej. Nie ma na nie wpływu ani ciśnienie zasilania, czyli ciśnienie LPG w zbiorniku, zmieniające się w zależności od stopnia jego napełnienia oraz temperatury otoczenia, ani też zwiększone zapotrzebowanie silnika na paliwo w czasie pracy przy dużych obciążeniach. Dodatkowo, system ACpress nie pozwala na zwiększanie ciśnienia w reduktorze w czasie hamowania silnikiem. Reduktor okazał się także bardzo odporny na zanieczyszczenia pojawiające się w paliwie LPG zimą.

Reduktor STAG R02 TWIN zdał zimowy egzamin, mimo niskiej temperatury i niesprzyjających warunków pogodowych. Wraz z nadejściem wiosny w warsztacie nadszedł czas na kolejne testy "bliźniaka" w dalekich podróżach.



Marek Bezubik
Z-ca Kierownika Działu Wsparcia Technicznego i Rozwoju AC S.A

Tagi

LPG  Autogaz  reduktor 



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane