Redakcja niemieckiego miesięcznika "Auto Motor und Sport" przeprowadziła porównania drogi hamowania z klockami różnych producentów.
Produkty marki Textar wykazały większą skuteczność nawet od części przeznaczonych na pierwszy montaż.
Testy przeprowadzono na dwóch samochodach: Audi A5 i Volkswagen Passat Variat, w których oprócz dwóch dorosłych osób znajdowały się ciężarki w celu osiągnięcia maksymalnej ładowności. W obu samochodach zamontowane były najpierw oryginalne zestawy klocków hamulcowych, a następnie przeznaczone na aftermarket produkty marki Textar oraz trzech jej konkurentów.
Samochody z każdym zestawem klocków poddawane były serii dziesięciu prób hamowania z prędkości 100 km/h do całkowitego zatrzymania. Zamiast średniej pod uwagę brano pierwszą i dziesiątą próbę (czyli z zimnymi i rozgrzanymi klockami hamulcowymi).
W przypadku Audi A5 z oryginalnym zestawem klocków hamulcowych i częściami marki Textar uzyskano identyczne wyniki. Dłuższą nawet o 6 metrów drogę hamowania odnotowano w próbach z produktami konkurencji.
Jeszcze krótszą drogę hamowania z klockami marki Textar osiągnięto w próbach z Volkswagenem Passat Variant. W jednym przypadku różnica z produktem konkurencji wynosiła aż 8,7 metra.
0 komentarzy dodaj komentarz