strona główna Aktualności Emisja CO2 a przemysł motoryzacyjny
2017-08-21, ostatnia aktualizacja 2017-08-21 13:03

Emisja CO2 a przemysł motoryzacyjny

Pod koniec 2017 roku Komisja Europejska zamierza opublikować propozycje zmian prawnych dotyczących emisji dwutlenku węgla przez pojazdy osobowe, a związanych z tzw. Porozumieniem Paryskim.

Producenci części motoryzacyjnych UE przodują pod względem technologii pozwalających budować wydajne i niskoemisyjne pojazdy osobowe. Branża motoryzacyjna postuluje, by na następną dekadę ustalono realistyczne i osiągalne poziomy emisji, które spełniają wymogi w zakresie redukcji zanieczyszczeń i ochrony klimatu ustalone na mocy Porozumienia Paryskiego.

Jak pokazują badania Międzynarodowej Rady ds. Czystego Transportu (ICCT), transport odpowiedzialny jest za 23% emisji CO2 na świecie. Warto jednak podkreślić, że pod pojęciem "transport" kryje się zarówno ruch samochodowy, jak i kolejowy, lotniczy oraz morski. Transport drogowy odpowiedzialny jest za niecałe 17% emisji CO2. Jest to duży odsetek i należy go zmniejszać, ale należy skupić się także na sektorach innych niż motoryzacyjny.

Eksperci oceniają, że w paliwa oparte na surowcach kopalnych będą dominowały do 2030 r. Również po tej dacie energia dla transportu drogowego będzie pochodzić z paliw kopalnych, gazu ziemnego, odnawialnych paliw płynnych i energii elektrycznej. Potrzebna będzie zatem duża różnorodność rozwiązań technologicznych w celu zaspokojenia potrzeb w zakresie bezpiecznej, zrównoważonej i inteligentnej mobilności. Technologie te są najczęściej owocem pracy producentów części motoryzacyjnych z Europy (i to w dużej mierze na nich spadnie obowiązek obniżania emisji CO2 przez pojazdy).

Polityka UE powinna zatem promować wszystkie technologie redukujące emisję CO2, w tym te rozwiązania, które mogą przyczynić się do zmniejszenia emisji, ale które są narażone na ryzyko uznania ich za nieatrakcyjną inwestycję z powodu obecnych nastrojów politycznych. SDCM podkreśla, że prace nad planami redukcji CO2 powinny toczyć się w duchu ochrony interesów wszystkich zainteresowanych środowisk, z uwzględnieniem faktu, że budowanie transportu niskoemisyjnego jest wykonalne, ale wymaga innowacji i inwestycji, a przez to także czasu.



 

Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2