strona główna Wydarzenia Sesja warsztatowa MOVEO
2017-11-22, ostatnia aktualizacja 2017-11-22 10:16

Sesja warsztatowa MOVEO

Fot. MOVEO

Fot. MOVEO

W dniach 8 i 9 listopada w Warszawie odbył się XII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, który zgromadził kilkaset osób związanych z polskim rynkiem motoryzacyjnym.

Tegoroczny kongres podzielony był na wiele sesji tematycznych. Jedna z nich, przygotowana przez Organizację Pracodawców Motoryzacyjnych MOVEO, dotyczyła przyszłości, jaka rysuje się przed warsztatami niezależnymi.

Podczas kongresu wiele mówiono o elektromobilności, systemach przywołania auta do autoryzowanego serwisu oraz o zagrożeniu związanym z usunięciem uniwersalnego złącza diagnostycznego w samochodach. Nie mogło tych tematów zabraknąć również podczas sesji poświęconej przyszłości warsztatów niezależnych.

Debatę zatytułowaną "Zmiany na rynku warsztatowym – czy przynależność do sieci warsztatowych gwarantuje rozwój?" prowadził Witold Rogowski. Na tytułowe pytanie odpowiadali: Robert Dierżanowski (kierownik ds. rozwoju koncepcji serwisowych w firmie Robert Bosch), Marta Ciesielska (z-ca kierownika ds. sieci własnych Inter Cars oraz manager projektu Młode Kadry) oraz Mariusz Maksym (koordynator sieci ProfiAuto Serwis). Do udziału w debacie zaproszono również organizatorów innych sieci warsztatowych, jednak nie zdecydowali się oni wziąć udziału w dyskusji.

Sesja była podzielona na dwie części. W pierwszej prelegenci przedstawili wizje zmian na rynku usług serwisowych oraz przedstawiali działania podejmowane we własnych sieciach. W drugiej części sesji odpowiadano na pytania dotyczące przyszłości warsztatów zrzeszonych w sieciach.

Robert Dzierżanowski zwrócił uwagę nie tylko na zmiany technologiczne w motoryzacji, ale również na zmianę podejścia klienta do naprawy jego pojazdu. Według p. Dzierżanowskiego ewentualne wyeliminowanie uniwersalnego złącza diagnostycznego w najbliższych latach nie będzie oznaczało bankructwa warsztatów niezależnych. Prelegent zwrócił również uwagę na fakt, że w ostatnich latach znacznie poprawił się dostęp do danych technicznych.

Marta Ciesielska podkreśliła, że warsztaty współpracujące z firmą Inter Cars mogą spokojnie zajmować się naprawianiem aut – wszelkie wsparcie (od szkoleń technicznych, poprzez szkolenia menedżerskie, aż po księgowość) mają zapewnione od strony organizatora sieci. Wsparciem dla warsztatów jest również wdrożony i rozwijany przez firmę Inter Cars program edukacyjny "Młode Kadry".

Na nowoczesne rozwiązania stawia również sieć ProfiAuto Service. Mariusz Maksym kładł szczególny nacisk na wdrażaną aplikację ProfiAuto Manager, która ma być ogromnym wsparciem w zarządzaniu warsztatem samochodowym.

Z sesji zorganizowanej przez MOVEO można wyciągnąć wniosek, że administratorzy sieci warsztatowych trzymają rękę na pulsie, obserwują rynek i starają się podsuwać warsztatom gotowe rozwiązania.

Pytanie "Czy przynależność do sieci gwarantuje rozwój?" pozostało otwarte. Widać jednak, że jeśli warsztat myśli perspektywicznie i chce obsługiwać nowoczesne samochody, musi ściśle współpracować z kimś, kto będzie go w wspierał w rozwoju.

Wymowny był ostatni slajd prezentacji i ostatnie zdania Witolda Rogowskiego: MOVEO ma ambitny plan, by stać się platformą łączącą z jednej strony producentów oprogramowania diagnostycznego i dostawców informacji technicznych, a z drugiej strony skupiającą sieci warsztatowe dystrybutorów i producentów. Ważne jest, aby stworzyć i pokazać silną organizację zrzeszającą serwisy samochodowe bez względu na to, u którego dystrybutora zaopatrują się one w części.



Wasi dostawcy

Polecane