strona główna Układy jezdne Regenerowane zaciski hamulcowe
2019-08-08, ostatnia aktualizacja 2019-08-08 06:00

Regenerowane zaciski hamulcowe

Fot. Lauber

Fot. Lauber

Niektóre rozwiązania wykorzystywane we współczesnych pojazdach można uznać za perfekcyjne, od lat bowiem nikt nie jest w stanie zaprojektować skuteczniejszego.

Przykładem takiej konstrukcji mogą być zaciski hamulcowe stosowane w tradycyjnych pojazdach i bez wahania zaadaptowane przez producentów także do hybryd i aut elektrycznych.

Rynek zacisków hamulcowych

Z roku na rok wzrasta liczba nowych modeli samochodów wykorzystujących hamulce wyposażone w zaciski na obu osiach pojazdu. Według raportu amerykańskiej agencji analitycznej Persistence Market Research, rynek zacisków hamulcowych ma przed sobą perspektywę wzrostu. Oczekuje się jeszcze bardziej powszechnego stosowania zacisków hamulcowych w samochodach i motocyklach oraz udoskonalania ich konstrukcji dzięki możliwościom, jakie otwierają najnowsze technologie – w tym druk 3D.

Zmierzch silników spalinowych nie powinien w większej mierze wpłynąć na producentów powszechnie dziś stosowanych układów hamulcowych.

Co prawda, układ napędowy pojazdów o niekonwencjonalnym zasilaniu wymusza częstsze hamowanie silnikiem, które prowadzi do mniejszego zużycia podzespołów układu hamulcowego. Jednak raczej nie odbije się to na sprzedaży tych elementów na globalnym rynku części zamiennych, zwłaszcza w perspektywie najbliższych dziesięciu lat.

Ekologiczne podejście do rynku części

W dzisiejszej motoryzacji ogromne znaczenie ma ekologiczne podejście do produkcji oraz eksploatacji samochodów. Dlatego coraz większą przychylnością władz Unii Europejskiej cieszą się firmy zajmujące się regeneracją części motoryzacyjnych. Przygotowanie podzespołów do ponownego użycia wymaga o wiele mniejszego nakładu energii oraz wykorzystania surowców niż produkcja nowych.

Zacisk hamulcowy po fabrycznej regeneracji

Regenerowane części są także atrakcyjne dla nabywców. Nie tylko ze względów ekologicznych, ale głównie cenowych i jakościowych. Profesjonalnie wykonana fabryczna regeneracja przywraca podzespołom pełną funkcjonalność oraz trwałość zbliżoną do nowych części stosowanych przy pierwszym montażu w samochodów w fabrykach.

Na rynku krajowym

W Polsce profesjonalną regeneracją części zajmuje się kilka przedsiębiorstw, z których za najbardziej rozpoznawalną uchodzi firma Lauber, zajmująca się w swojej fabryce w Słupsku regeneracją m.in. zacisków hamulcowych, pomp wspomagania kierownicy, wtryskiwaczy common rail, a także alternatorów i rozruszników. Przedstawiciele firmy nie mają wątpliwości, że rynek regeneracji części w najbliższych latach będzie przeżywał rozkwit.

Części poddane fabrycznej regeneracji uchodzą dziś w Europie za produkty pełnowartościowe. Współczesne metody produkcji pozwalają odtworzyć pierwotną jakość podzespołów, przy zachowaniu jak największej liczby elementów zastosowanych przy pierwszym montażu.

Dużej szansy rozwoju upatrujemy w segmencie zacisków hamulcowych, które już dziś są bardzo popularne na rynku części zamiennych, a wraz z rozrostem parku pojazdów zapotrzebowanie to będzie wzrastać. Zwłaszcza w naszym kraju, gdzie znaczną część pojazdów stanowią auta używane, sprowadzone zza granicy, często ze znacznym przebiegiem.

W zaciski wyposażone są także auta hybrydowe i elektryczne, które w najbliższych latach będą zwiększać swój udział w polskim parku samochodowym.

Atuty regenerowanych zacisków

Nie jest tajemnicą, że podzespoły stosowane do pierwszego montażu w pojazdach charakteryzują się wyższą trwałością niż zamienniki dostępne na rynku wtórnym. W tym kontekście wybór regenerowanych części pierwszomontażowych może tworzyć lepszą alternatywę dla fabrycznie nowych podzespołów, nawet tych z wyższej półki cenowej. Takie części, jak zaciski hamulcowe, nie powinny być wymieniane częściej niż raz w czasie całego cyklu eksploatacji samochodu. Wybór odpowiedniej jakości produktu jest tu zatem kwestią kluczową.

Firma Lauber posiada w swojej ofercie regenerowane zaciski hamulcowe, które zapewniają większościowe pokrycie polskiego parku samochodowego. Produkt fabrycznie regenerowany spełnia normy produktu nowego, co oznacza, że przechodzi wieloetapowy proces kontroli jakości oraz udzielana jest na niego 2-letnia gwarancja.



Grzegorz Nowaczyk
Export Sales Manager Lauber



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane