strona główna Aktualności Wkłady filtra paliwa z powłoką melt-blown
2019-11-28, ostatnia aktualizacja 2019-11-28 11:57

Wkłady filtra paliwa z powłoką melt-blown

Fot. Mahle

Fot. Mahle

Podczas wymiany filtra paliwa należy przed montażem zwilżyć wszystkie uszczelki czystym paliwem, aby uniknąć uszkodzeń podczas montażu. Po tej czynności układ paliwowy musi zostać starannie odpowietrzony. Procedura ta musi zostać wykonana ściśle według instrukcji producenta.

Powierzchnia niektórych wkładów filtra paliwa produkowanego przez firmę Mahle (np. KX386KX) wydaje się mieć nieco grubszą strukturę włókien, ale w rzeczywistości jest zupełnie odwrotnie: są to wysokowydajne mikrowłókna, nakładane dodatkowo metodą nadmuchu z natapianiem (ang. melt-blown) na papier filtracyjny.

Powłoka ta aplikowana metodą nadmuchu i natapiania znajduje się tylko po stronie dopływu (po stronie zanieczyszczeń) do filtra, aby paliwo płynące od zewnątrz do wewnątrz filtrowane było jak najlepiej. Bardzo drobne włókna powłoki melt-blown, o średnicy mniejszej niż 10 μm, jeszcze skuteczniej zatrzymują brud i cząstki obce, zwiększając zarazem żywotność filtra.

Z mikrowłóknami melt-blown czy bez: podczas wymiany filtra paliwa należy zawsze uważać na zachowanie czystości, ponieważ nieoczyszczone paliwo nie może w żadnym razie dostać się do strony czystej filtra, a w konsekwencji do układu wtryskowego. W celu zminimalizowania tego ryzyka należy przed montażem spuścić z obudowy filtra resztę paliwa i zutylizować je zgodnie z przepisami z zakresu ochrony środowiska. Ponadto może być wymagane (zależnie od wykonania) zamocowanie filtra w pokrywie obudowy przed jego zamontowaniem.

Filtr paliwa KX386 z powłoką melt-blown

Włókna powłoki melt-blown w zbliżeniu

Zależnie od wykonania może być wymagane wcześniejsze zamocowanie filtra w pokrywie obudowy

Tagi

Filtr  Mahle 



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane