strona główna Aktualności Wewnętrzna kamera Boscha
2019-12-18, ostatnia aktualizacja 2019-12-18 11:41

Wewnętrzna kamera Boscha

Przysypianie, rozproszenie uwagi lub brak zapiętych pasów są zdarzeniami zagrażającymi bezpieczeństwu podróżnych.

Aby zapobiec wypadkom Bosch opracował nowy system monitorowania wnętrza, który bazuje na kamerach i sztucznej inteligencji (AI).

Kamera wbudowana w koło kierownicy wykrywa, kiedy powieki kierowcy stają się ciężkie, kiedy jest rozproszony lub kiedy odwraca głowę w kierunku pasażera obok lub na tylnym siedzeniu. Dzięki sztucznej inteligencji system wyciąga właściwe wnioski z tych informacji. Ostrzega nieuważnego kierowcę, zaleca przerwę w przypadku zmęczenia, a nawet zmniejsza prędkość samochodu – w zależności od życzeń producenta lub wymagań prawnych.

System Boscha może zostać wprowadzony do produkcji w 2022 r. Wówczas technika bezpieczeństwa, która na przykład ostrzega kierowców przed sennością i rozproszeniem uwagi, stanie się standardem w nowych pojazdach w UE.

Mając podgląd na to, co się dzieje w samochodzie, będzie można rozwiązać problemy związane z autonomiczną jazdą. Jeśli odpowiedzialność za kierowanie pojazdem ma zostać przeniesiona z powrotem na kierowcę po zautomatyzowanym przejeździe autostradą, to samochód musi mieć pewność, że kierowca nie śpi, nie czyta gazety ani nie pisze e-maili na smartfonie.

Inżynierowie Boscha zastosowali inteligentne algorytmy przetwarzania obrazu i uczenia maszynowego, aby nauczyć system rozumieć, co właśnie robi osoba siedząca za kierownicą. W przypadku senności system jest szkolony na podstawie zapisów rzeczywistych sytuacji na drodze. Uczy się on rozpoznawania ze zdjęć z kamery rejestrującej pozycji powiek i częstotliwości mrugania, dzięki czemu wie jak bardzo jest zmęczony kierowca. Pozwala to na ostrzeganie właściwe w każdej sytuacji lub wykorzystanie systemów wspomagania kierowcy do interwencji.

Systemy ostrzegania, które alarmują w sytuacji rozproszenia uwagi czy w przypadku identyfikacji senności, będą miały na tyle duże znaczenie w przyszłości, że „European New Car Assessment Programme” (NCAP) włączy je do mapy drogowej oceny bezpieczeństwa pojazdów Euro NCAP do 2025 r.

Nowy system nie tylko zwraca uwagę na kierowcę, ale także na wszystkich innych pasażerów, zarówno obok kierowcy, jak i tych siedzących za nim. W tym celu kamera zamontowana nad lub pod lusterkiem wstecznym monitoruje cały przedział pasażerski. Zauważa, gdy dzieci na tylnych siedzeniach nieostrożnie odpięły pasy bezpieczeństwa i ostrzega o tym kierowcę.

Wewnętrzna kamera może stwierdzić, w jakiej pozycji siedzą pasażerowie i tak ustawić poduszki powietrzne i napinacze pasów, aby zapewnić najlepszą możliwą ochronę. System monitorowania wnętrza zapobiega również uruchomieniu poduszki powietrznej przed fotelem pasażera, jeśli na siedzeniu znajduje się fotelik dziecięcy.

System zapewnia też większy komfort jazdy. Wewnętrzna kamera monitorująca  rozpoznaje, kto siedzi za kierownicą i ustawia lusterko wsteczne, pozycję fotela, wysokość koła kierownicy i system informacyjno-rozrywkowy zgodnie z zapisanymi wcześniej preferencjami.



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane